Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Marynarzy” na miesiąc wrzesień.
Tydzień 1.
Temat tygodnia: W przedszkolu.
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
-wysłuchają opowiadania Marzeny Czarnowskiej- Mazurek „ Pamiętniki z wakacji”
-będą wskazywać na mapie Polskie góry i morze
-poznają zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu
-wysłuchają piosenki „ Do Przedszkola” i ją zaśpiewają
-zapoznają się ze znaczkami rozpoznawczymi
-będą rozwijać umiej mętność porównywania liczebności zbiorów
-zapoznają się z kodeksem przedszkolaka
-poznają pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu
-nazwą osoby pracujące w przedszkolu
Tydzień 2.
Temat tygodnia: Oto ja.
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
-będą obserwować swój wygląd w lusterku
-będą opisywać wygląd swoich kolegów i koleżanek
-wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej „ Jaki jestem” oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „ Zgubiona Przytulanka” lub „ Burzliwe popołudnie”
-będą rozwijać świadomość ,że każdy człowiek jest inny
-będą wyróżniać głoski w nagłosie
-będą rozwijać słuch fonematyczny
-wysłuchają i nauczą się piosenki „Rosnę i rosnę”
-będą doskonalić poczucie rytmu
-utrwalą orientację w schemacie własnego ciała
–utrwalą zwroty powitalne
-wykonają pracę plastyczną „ Kolorowe emocje”
-dowiedzą się, jak wyglądałby świat bez emocji
Tydzień 3.
Temat tygodnia: Moja droga do przedszkola.
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
-wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „ Skrzyżowanie bez świateł”
-wysłuchają wierszy Martyny Marzec „ Uliczny gwar”
-wysłuchają i nauczą się piosenki „ Ruch uliczny”
-wykonają pracę plastyczną „ Pierwsza pomoc”
-poznają figurę geometryczną – koło
-utrwalą wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych
-utrwalą numery alarmowe
-poznają znaki drogowe
-dowiedzą się jak wygląda sygnalizator świetlny
-zdobędą informacje na temat udzielenia pierwszej pomocy
Tydzień 4.
Temat tygodnia: Jesień w parku, w lesie.
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
-poznają oznaki jesieni
-wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „ Liściobranie”
-pójdą na wycieczkę do parku
-urządzą kącik przyrody
-wysłuchają i nauczą się piosenki „ Idzie jesień po przez świat”
-poznają figurę geometryczną – kwadrat
-ułożą jesienne rytmy z materiału przyrodniczego
-wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni
-dowiedzą się, które grzyby są jadalne a które trujące
-dowiedzą się dlaczego liście zmieniają kolor
-poznają wygląd liści klonu, dębu, kasztanowca
-wykonają pracę plastyczną „ Jesienna garderoba”