• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Marynarzy” na miesiąc wrzesień.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Marynarzy” na miesiąc wrzesień.

 

Tydzień 1.

Temat tygodnia: W przedszkolu.

W tym tygodniu dzieci:

-określą swój nastrój

-wysłuchają opowiadania Marzeny Czarnowskiej- Mazurek „ Pamiętniki z wakacji”

-będą wskazywać na mapie Polskie góry i morze

-poznają zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu

-wysłuchają piosenki „ Do Przedszkola” i ją zaśpiewają

-zapoznają się ze znaczkami rozpoznawczymi

-będą rozwijać umiej mętność porównywania liczebności zbiorów

-zapoznają się z kodeksem przedszkolaka

-poznają pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu

-nazwą osoby pracujące w przedszkolu

 

 Tydzień 2.

Temat tygodnia: Oto ja.

W tym tygodniu dzieci:

-określą swój nastrój

-będą obserwować swój wygląd w lusterku

-będą opisywać wygląd swoich kolegów i koleżanek

-wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej „ Jaki jestem” oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „ Zgubiona Przytulanka” lub „ Burzliwe popołudnie”

-będą rozwijać świadomość ,że każdy człowiek jest inny

-będą wyróżniać głoski w nagłosie

-będą rozwijać słuch fonematyczny

-wysłuchają i nauczą się piosenki „Rosnę i rosnę”

-będą doskonalić poczucie rytmu

-utrwalą orientację w schemacie własnego ciała

–utrwalą zwroty powitalne

-wykonają pracę plastyczną „ Kolorowe emocje”

-dowiedzą się, jak wyglądałby świat bez emocji

 

Tydzień 3.

Temat tygodnia: Moja droga do przedszkola.

W tym tygodniu dzieci:

-określą swój nastrój

-wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „ Skrzyżowanie bez świateł”

-wysłuchają wierszy Martyny Marzec „ Uliczny gwar”

-wysłuchają i nauczą się piosenki „ Ruch uliczny”

-wykonają pracę plastyczną „ Pierwsza pomoc”

-poznają figurę geometryczną – koło

-utrwalą wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych

-utrwalą numery alarmowe

-poznają znaki drogowe

-dowiedzą się jak wygląda sygnalizator świetlny

-zdobędą informacje na temat udzielenia pierwszej pomocy

 

Tydzień 4.

Temat tygodnia: Jesień w parku, w lesie.

W tym tygodniu dzieci:

-określą swój nastrój

-poznają oznaki jesieni

-wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „ Liściobranie”

-pójdą na wycieczkę do parku

-urządzą kącik przyrody

-wysłuchają i nauczą się piosenki „ Idzie jesień po przez świat”

-poznają figurę geometryczną – kwadrat

-ułożą jesienne rytmy z materiału przyrodniczego

-wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni

-dowiedzą się, które grzyby są jadalne a które trujące

-dowiedzą się dlaczego liście zmieniają kolor

-poznają wygląd liści klonu, dębu, kasztanowca

-wykonają pracę plastyczną „ Jesienna garderoba”

 

 

 

 

Skip to content