Tydzień 1
Temat tygodnia: A deszcz pada i pada…
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
-wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej „ Listopad”
-poznają literę: I ,i : mała ,wielką ,drukowaną i pisaną
-utrwalą nazwy miesięcy
-wysłuchają piosenki „ Kłotnia kaloszy” i ją zaśpiewają
-wezmą udział w zabawach matematycznych
-poznają wybrane zjawiska atmosferyczne
-będą rozwijać zmysł smaku
-odkryją zapis cyfrowy liczby 5
– wykonają eksperyment dotyczący zjawisk atmosferycznych
-wykonają pracę plastyczną :” Deszczowe kompozycje”
-będą degustować wykonaną przez siebie surówkę
Tydzień 2
Temat tygodnia: Co powinienem wiedzieć o Polsce
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
-wysłuchają legendy o smoku wawelskim w opracowaniu Marzeny Czarnowskiej- Mazurek
-będą brać udział w zabawie z wykorzystaniem rymowanki
-poznają literę T, t w toku zabawy
-poznają literę T, t: małą ,wielką, drukowaną i pisaną
-wysłuchają piosenki „ Wycieczka do muzeum” i ją zaśpiewają
-dowiedzą się kim był Szewczyk Dratewka
-poznają cyfrę 6
-zapoznają się z potrawami regionalnymi
-przypomną sobie krok poloneza i go zatańczą
-wykonają pracę plastyczną ilustrowaną utworem Fryderyka Chopina
-zapoznają się z wyglądem strojów ludowych
-dowiedzą się czym jest niepodległość
-wykonają pracę plastyczną Narodowe Święto Niepodległości
Tydzień 3
Temat tygodnia: Zdrowie naszym skarbem
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
-wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Najlepszy lekarz na świecie”
-wysłuchają i nauczą się piosenki „ W poszukiwaniu witamin”
– poznają figurę geometryczną prostokąt
-poznają literę d, D w toku zabawy
-poznają literę d, D– małą ,wielką ,drukowaną i pisaną
-utrwalą wiedzę na temat znaczenia ruchu w życiu człowieka
-będą wypowiadać się na temat zdrowego żywienia człowieka
-wezmą udział w eksperymencie
-utrwalą prawidłowy sposób mycia rąk
-utrwalą nazwy specjalizacji lekarskich
-wybiorą się do Dziennego Domu Pomocy Społecznej, by móc spędzić czas z seniorami z okazji Światowego Dnia Seniora
Tydzień 4
Temat tygodnia: Co ułatwia pracę w domu?
W tym tygodniu dzieci:
– wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej „ Elektryczny sen”
-poznają literę k, K w toku zabawy
-poznają literę k, K : mała, wielką, drukowaną, pisaną
-poznają działanie gofrownicy i blendera
-wypowiedzą się na temat obowiązków domowych
-porównają urządzenia z dawnych lat i współczesne
– poszerzą słownictwo dotyczące urządzeń elektrycznych
-będą wykonywać ćwiczenia utrwalające znajomość poznanych liter
-wykonają prace plastyczną „Urządzenia przyszłości”