• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Żeglarzy” na miesiąc listopad. .

I TYDZIEŃ  – JAKIE SĄ MOJE OBOWIĄZKI?

  •  poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny;
  • zachęcenie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków;
  • zapoznanie z możliwością zapisania wybranych czynności za pomocą prostych symboli;
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń;
  • doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką;
  • integracja z grupą;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
  • poznawanie zabudowy charakterystycznej dla środowiska miejskiego i środowiska wiejskiego;
  • rozwijanie sprawności manualnej;

II TYDZIEŃ – CO POWINIEN WIEDZIEĆ KAŻDY POLAK?

  • poznanie symboli narodowych;
  • rozwijanie mowy;
  • zapoznanie z wyglądem flagi Polski i znaczeniem barw na fladze;
  • rozwijanie spostrzegawczości i orientacji w przestrzeni;
  • rozwijanie umiejętności wykonywania elementów ruchu z rekwizytem;
  • doskonalenie percepcji słuchowej;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • zachęcanie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
  • zapoznanie z wyglądem i znaczeniem kokardy narodowej;
  • rozwijanie umiejętności manualnych;

III TYDZIEŃ – JAKI JEST MÓJ KRAJ?

  • budzenie poczucia tożsamości narodowej poprzez poznawanie wybranych polskich legend;
  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość;
  • zapoznanie z elementami miejscowego folkloru;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • kształcenie poczucia rytmu;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na treściach przekazywanych przez nauczyciela;

IV TYDZIEŃ – GDZIE MOŻNA ZOBACZYĆ MAŁĄ NIEDŹWIEDZICĘ I WIELKĄ NIEDŹWIEDZICĘ?

  • rozwijanie mowy;
  • zdobywanie informacji na temat gwiazd;
  • poznawanie wyglądu i nazw planet Układu Słonecznego;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce;
  • rozwijanie swobody ruchów;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał;
  • rozwijanie spostrzegawczości;
  • rozwijanie umiejętności manualnych;
Skip to content