• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc grudzień – Grupa „Rybki”.

Czego uczymy się w grudniu w grupie trzylatków?

Tydzień 1. Zima tuż, tuż.
Tydzień 2. Prąd pomaga w przygotowaniach do świąt.
Tydzień 3. Boże Narodzenie.
Tydzień 4. Witamy Nowy Rok.

Umiejętności dziecka:
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami;

-układa w całość obrazek – puzzli;

-zna cechy charakterystyczne zimy;

-wymieni zjawiska pogodowe zimowe;

-zauważa zmiany w przyrodzie;

– koloruje części zimowej garderoby;

-bawi się w sposób nie wywołujący hałasu;

-jest spostrzegawcze i odnajduje takie same przedmioty;

-wie jak wykonać zadanie plastyczne;

-samodzielnie wykonuję prace plastyczną;

-zgodnie się bawi;

-łączy w pary takie same komplety;

-szybko reaguje na polecenia;

-sprząta po zabawie;

-nazywa zimowe ubrania;

-dzieli nazwy na sylaby;

-przelicza liczebnikami głównymi;

-układa bałwanka z przygotowanych elementów;

-zauważa zmiany w otoczeniu przyrodniczym;

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;

-pomaga innym podczas sprzątania zabawek;

-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;

-powtarza wierszyk;

-powtarza fragmenty piosenki;

-śpiewa piosenkę razem z innymi –  zbiorowo;

-rzuca śnieżkami zachowując zasady bezpieczeństwa;

-potrafi lepić z plasteliny kule;

-organizuje własną zabawę w kącikach;

-szanuje prawa innych w zabawie;

-szacuje długość szalika;

-buduje logiczne wypowiedzi;

-wymieni cechy zimy;

-słucha poleceń nauczyciela;

-potrafi lepić i toczyć zimowe kule;

-projektuje wzory na szaliku;

-bawi się zgodnie z innymi dziećmi ;

-układa ciągi rytmiczne z klocków;

-wypowiada się na forum;

-nazywa urządzenia elektryczne;

-zna zasady bezpiecznego obchodzenia się z nimi;

-aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych;

-rysuje koliste wzory;

-przestrzega zasad;

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;

-przykleja koła wg właściwej kolejności;

-poprawnie posługuje się klejem;

-dba o estetykę pracy;

-rysuje różne wzory;

-porządkuje zabawki;

-składa obrazek w całość;

-dzieli nazwy na sylaby;

-tworzy zbiory wg określonej liczebności;

-przelicza elementy zbioru;

-klasyfikuje wg kształtu;

-bawi się z kolegami i koleżankami;

-odkłada zabawki na miejsce;

-słucha z uwaga dźwięków;

-odgaduje zagadki dźwiękowe;

-ma poczucie rytmu;

-samodzielnie tworzy dźwięki;

-umie pogodzić się z porażką;

-samodzielnie przebiera się w strój wyjściowy;

-przygotowuje samodzielnie ozdoby choinkowe;

-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;

-wskazuje właściwy obrazek po wysłuchaniu zdania;

-wymieni zdrowe produkty;

-potrafi pomoc w przygotowaniu zdrowego posiłku;

-odnajduje różnice w treści obrazków;

-odkłada swoje zabawki na właściwe miejsce;

-bawi się zgodnie z innymi;

-przedstawia ruchem czynności;

-segreguje kola wg koloru;

-wypowiada się nt. tradycji Świat Bożego Narodzenia;

-buduje logiczne wypowiedzi;

-odgaduje nazwy przedmiotów schowanych w worku;

-dzieli nazwy na sylaby;

-szanuje wytwory prac powstałe w czasie zabawy;

– powtarza prawidłowo zgłoski szur, buch, bur;

-projektuje;

– wyklejając choinkę;

-dba o estetykę pracy;

-zauważa zmiany w zimowej przyrodzie;

-słucha i reaguje na polecenia;

-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce;

-prawidłowo wypowiada zgłoski: hu, cha, ho, hej;

-liczy liczebnikami głównymi;

-odwzorowuje wg liczebności i koloru;

-chętnie przebywa na świeżym powietrzu;

-powtarza zgłoski: brum, żżż, wrrr;

-odgaduje przedmioty dotykiem;

-zna tradycje świat Bożego Narodzenia;

-śpiewa kolędy;

-interesuje się zjawiskami pogodowymi oraz przyrodniczymi;

-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej;

-słucha uważnie bajki świątecznej;

-współdziała w zabawie;

-wykonuje zadania słowne i ruchowe zgodne z treścią wiersza;

-odgaduje zagadki;

-współdziała w zabawie;

-prawidłowo powtarza zgłoski;

-stosuje się do reguł zabawy;

-wymieni pory roku począwszy od zimy;

-wie na czym polega cykliczność pór roku;

-dopasowuje obrazki do poszczególnych  pór roku;

-aktywnie uczestniczy w zabawach;

-układa zdania na określony temat;

-komponuje pracę z drobnych elementów;

-wymieni pory roku bez pomyłki;

-prawidłowo powtarza zgłoski;

-recytuje wierszyk z pokazywaniem;

-dostrzega rytm dnia i nocy;

-prawidłowo posługuje się pojęciami; rano, południe, wieczór;

-wie jak ważne są spacery dla zdrowia wszystkich;

-potrafi podskakiwać;

-koloruje właściwe obrazki;

-poprawnie wykonuje ćwiczenie graficzne;

-gra rytmiczne na trójkącie;

-improwizuje w tańcu;

-potrafi podskakiwać;

-zauważa zmiany w przyrodzie;

-samodzielnie organizuje sobie czas;

-dzieli słowa na sylaby;

-reaguje na polecenia;

-samodzielnie redaguje życzenia noworoczne;

-dostrzega zmiany w otoczeniu;

-potrafi podskoczyć;

-rysuje na temat określony;

Skip to content