Czego uczymy się w grudniu w grupie trzylatków?
Tydzień 1. Zima tuż, tuż.
Tydzień 2. Prąd pomaga w przygotowaniach do świąt.
Tydzień 3. Boże Narodzenie.
Tydzień 4. Witamy Nowy Rok.
Umiejętności dziecka:
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami;
-układa w całość obrazek – puzzli;
-zna cechy charakterystyczne zimy;
-wymieni zjawiska pogodowe zimowe;
-zauważa zmiany w przyrodzie;
– koloruje części zimowej garderoby;
-bawi się w sposób nie wywołujący hałasu;
-jest spostrzegawcze i odnajduje takie same przedmioty;
-wie jak wykonać zadanie plastyczne;
-samodzielnie wykonuję prace plastyczną;
-zgodnie się bawi;
-łączy w pary takie same komplety;
-szybko reaguje na polecenia;
-sprząta po zabawie;
-nazywa zimowe ubrania;
-dzieli nazwy na sylaby;
-przelicza liczebnikami głównymi;
-układa bałwanka z przygotowanych elementów;
-zauważa zmiany w otoczeniu przyrodniczym;
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;
-pomaga innym podczas sprzątania zabawek;
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;
-powtarza wierszyk;
-powtarza fragmenty piosenki;
-śpiewa piosenkę razem z innymi – zbiorowo;
-rzuca śnieżkami zachowując zasady bezpieczeństwa;
-potrafi lepić z plasteliny kule;
-organizuje własną zabawę w kącikach;
-szanuje prawa innych w zabawie;
-szacuje długość szalika;
-buduje logiczne wypowiedzi;
-wymieni cechy zimy;
-słucha poleceń nauczyciela;
-potrafi lepić i toczyć zimowe kule;
-projektuje wzory na szaliku;
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi ;
-układa ciągi rytmiczne z klocków;
-wypowiada się na forum;
-nazywa urządzenia elektryczne;
-zna zasady bezpiecznego obchodzenia się z nimi;
-aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych;
-rysuje koliste wzory;
-przestrzega zasad;
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;
-przykleja koła wg właściwej kolejności;
-poprawnie posługuje się klejem;
-dba o estetykę pracy;
-rysuje różne wzory;
-porządkuje zabawki;
-składa obrazek w całość;
-dzieli nazwy na sylaby;
-tworzy zbiory wg określonej liczebności;
-przelicza elementy zbioru;
-klasyfikuje wg kształtu;
-bawi się z kolegami i koleżankami;
-odkłada zabawki na miejsce;
-słucha z uwaga dźwięków;
-odgaduje zagadki dźwiękowe;
-ma poczucie rytmu;
-samodzielnie tworzy dźwięki;
-umie pogodzić się z porażką;
-samodzielnie przebiera się w strój wyjściowy;
-przygotowuje samodzielnie ozdoby choinkowe;
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;
-wskazuje właściwy obrazek po wysłuchaniu zdania;
-wymieni zdrowe produkty;
-potrafi pomoc w przygotowaniu zdrowego posiłku;
-odnajduje różnice w treści obrazków;
-odkłada swoje zabawki na właściwe miejsce;
-bawi się zgodnie z innymi;
-przedstawia ruchem czynności;
-segreguje kola wg koloru;
-wypowiada się nt. tradycji Świat Bożego Narodzenia;
-buduje logiczne wypowiedzi;
-odgaduje nazwy przedmiotów schowanych w worku;
-dzieli nazwy na sylaby;
-szanuje wytwory prac powstałe w czasie zabawy;
– powtarza prawidłowo zgłoski szur, buch, bur;
-projektuje;
– wyklejając choinkę;
-dba o estetykę pracy;
-zauważa zmiany w zimowej przyrodzie;
-słucha i reaguje na polecenia;
-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce;
-prawidłowo wypowiada zgłoski: hu, cha, ho, hej;
-liczy liczebnikami głównymi;
-odwzorowuje wg liczebności i koloru;
-chętnie przebywa na świeżym powietrzu;
-powtarza zgłoski: brum, żżż, wrrr;
-odgaduje przedmioty dotykiem;
-zna tradycje świat Bożego Narodzenia;
-śpiewa kolędy;
-interesuje się zjawiskami pogodowymi oraz przyrodniczymi;
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej;
-słucha uważnie bajki świątecznej;
-współdziała w zabawie;
-wykonuje zadania słowne i ruchowe zgodne z treścią wiersza;
-odgaduje zagadki;
-współdziała w zabawie;
-prawidłowo powtarza zgłoski;
-stosuje się do reguł zabawy;
-wymieni pory roku począwszy od zimy;
-wie na czym polega cykliczność pór roku;
-dopasowuje obrazki do poszczególnych pór roku;
-aktywnie uczestniczy w zabawach;
-układa zdania na określony temat;
-komponuje pracę z drobnych elementów;
-wymieni pory roku bez pomyłki;
-prawidłowo powtarza zgłoski;
-recytuje wierszyk z pokazywaniem;
-dostrzega rytm dnia i nocy;
-prawidłowo posługuje się pojęciami; rano, południe, wieczór;
-wie jak ważne są spacery dla zdrowia wszystkich;
-potrafi podskakiwać;
-koloruje właściwe obrazki;
-poprawnie wykonuje ćwiczenie graficzne;
-gra rytmiczne na trójkącie;
-improwizuje w tańcu;
-potrafi podskakiwać;
-zauważa zmiany w przyrodzie;
-samodzielnie organizuje sobie czas;
-dzieli słowa na sylaby;
-reaguje na polecenia;
-samodzielnie redaguje życzenia noworoczne;
-dostrzega zmiany w otoczeniu;
-potrafi podskoczyć;
-rysuje na temat określony;