Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Żeglarzy” na miesiąc styczeń.
Temat 1. Z Nowym Rokiem, nowym krokiem.
Dziecko usprawnia:
- liczenie, ile dni ma tydzień;
- udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych;
- przelicza w zakresie 7;
- wymienianie nazw dni tygodnia w odpowiedniej kolejności;
- uważne słuchanie wiersza, odpowiadanie na pytania dotyczące treści;
- inscenizacje ruchem treści piosenki;
- ćwiczenia motoryczne;
- ćwiczenia ruchowe, kształtuje postawę zdrowej rywalizacji.
Temat 2. Kto dokarmia zimą zwierzęta?
Dziecko usprawnia:
- rozwijanie sprawności manualnej;
- doskonalenie wiedzy na temat dokarmiania zwierząt zimą;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- zachęcanie do uważnego słuchania nauczyciela;
- opanowanie melodii i tekstu piosenki;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- rozwijanie sprawności rachunkowych;
- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej;
- rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na treści opowiadania;
- rozumienie konieczności dokarmiania ptaków w okresie zimowym;
Temat 3. Za co kocham moje babcie i moich dziadków?
Dziecko usprawnia:
- rozwijanie umiejętności manualnych;
- zachęcanie do sprawiania przyjemności bliskim;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- zachęcanie do uważnego słuchania nauczyciela;
- opanowanie melodii i tekstu piosenki;
- rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
- rozwijanie mowy;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- poznawanie rodzajów zabawek popularnych dawniej i obecnie;
Temat 4. Za jaką postać przebiorę się na bal?
Dziecko usprawnia:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- zapoznanie z tematyką dotyczącą karnawału;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- zwiększanie wiadomości na temat przysmaków karnawałowych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- zapoznanie z tradycją tłustego czwartku;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania według podanego kryterium;
- rozwijanie logicznego myślenia;