• A
  • A+
  • A++

Co w Styczniu? – Żeglarze.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Żeglarzy” na miesiąc styczeń.

 

Temat 1. Z Nowym Rokiem, nowym krokiem.

Dziecko usprawnia:

  • liczenie, ile dni ma tydzień;
  • udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych;
  • przelicza w zakresie 7;
  • wymienianie nazw dni tygodnia w odpowiedniej kolejności;
  • uważne słuchanie wiersza, odpowiadanie na pytania dotyczące treści;
  • inscenizacje ruchem treści piosenki;
  • ćwiczenia motoryczne;
  • ćwiczenia ruchowe, kształtuje postawę zdrowej rywalizacji.

 

Temat 2. Kto dokarmia zimą zwierzęta?

 Dziecko usprawnia:

  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • doskonalenie wiedzy na temat dokarmiania zwierząt zimą;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • zachęcanie do uważnego słuchania nauczyciela;
  • opanowanie melodii i tekstu piosenki;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • rozwijanie sprawności rachunkowych;
  • doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej;
  • rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na treści opowiadania;
  • rozumienie konieczności dokarmiania ptaków w okresie zimowym;

 

Temat 3. Za co kocham moje babcie i moich dziadków?

 Dziecko usprawnia:

  •  rozwijanie umiejętności manualnych;
  • zachęcanie do sprawiania przyjemności bliskim;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • zachęcanie do uważnego słuchania nauczyciela;
  • opanowanie melodii i tekstu piosenki;
  • rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • poznawanie rodzajów zabawek popularnych dawniej i obecnie;

 

Temat 4. Za jaką postać przebiorę się na bal?

Dziecko usprawnia:

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • zapoznanie z tematyką dotyczącą karnawału;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • zwiększanie wiadomości na temat przysmaków karnawałowych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • zapoznanie z tradycją tłustego czwartku;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania według podanego kryterium;
  • rozwijanie logicznego myślenia;

 

 

Skip to content