Ten tydzień „Żeglarze” poświęciły na rozmowy o zawodzie nauczyciela, jak wygląda, czym się zajmuje i jakie cechy powinien posiadać nauczyciel. Dzieci wybierały przedmioty, które kojarzą się im z tym zawodem, ćwiczyły analizę sylabową, zgadywały zmysłem dotyku przedmioty związane z jego pracą. Ten temat pozwolił dzieciom lepiej poznać i docenić pracę tego zawodu.
W ciągu tygodnia bardzo koncentrowaliśmy się również na rozwijaniu sprawności fizycznej, koordynacji ruchowej oraz budowaniu świadomości własnego ciała. Ćwiczyliśmy zwinność, równowagę ciała, oczekiwanie na swoją kolej. Usprawnialiśmy stosunki przestrzenne względem pluszowego misia, ale najważniejsza była zawsze dobra zabawa i ogromna radość. Zdrowie poprzez dobrą zabawę – to podstawa. Ćwiczenia motoryki dużej mają nie tylko wymiar fizyczny, ale również społeczny i emocjonalny.
Na koniec tygodnia „Żeglarze” nauczyły się rozpoznawać i rozróżniać drzewo iglaste od liściastego. Wspólnie tworzyły prace metodą farb i balona, a do wykonania pni drzew oraz liści i igliwia wykorzystały to, co znalazły w naszym przedszkolnym ogrodzie. Wyszło bardzo naturalnie, prawda?