Połowa stycznia a dzieci zaprzątają pytania typu „Kiedy przyjdzie zima?”, „Czy jutro spadnie pierwszy śnieg?”, „Kiedy w końcu ulepię bałwanka?”. Odpowiedzi na te pytania stały się punktem wyjścia do tematyki tygodnia.
Pierwszym zadaniem wprowadzającym w świat zimy i w jej cechy charakterystyczne była zabawa słownikowa, z którego dzieci dowiedziały się po czym rozpoznać tę porę roku. Innym utworem o tematyce zimowej był wiersz „Zuzia i Zima” B. Mróz-Gajewskiej zakończony refleksją nad koniecznością odpowiedniego ubierania się do pogody. Wierszem, który pozwolił przedszkolakom odkryć tajemnicę powstawania sopli i podziałać matematycznie był utwór „Kropelki i sopelki” H. Zdzitowieckiej. „Zawierucha” St. Szuchowej również stała się wstępem do działań matematycznych – tym razem związanych nie tylko z liczeniem, ale i porównywaniem wielkości, kształtów śnieżynek, tworzeniem rytmów oraz zbiorów.
Podczas z muzyką przedszkolaki poznały piosenkę pt. „Maryna”, którą słuchały, na temat której rozmawiały, do której się bawiły oraz którą rytmizowały. Podczas piątkowych zabaw plastycznych przedszkolaki wykonały piękne róże, szykując prezenty dla swoich dziadków.