• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia dydaktyczne – styczeń

7.01 – 10.01

„Witamy nowy rok”

Dziecko:

  • kształtowanie umiejętności planowania,
  • usprawnianie aparatu oddechowego u dzieci,
  • doskonalenie umiejętności ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby,
  • rozwija wyobraźnie,
  • wdraża się do umiejętności globalnego czytania,
  • kształtuje poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej,
  • utrwala nazwy pór roku oraz ich charakterystycznych cech,
  • rozbudza zainteresowanie dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie,
  • doskonali umiejętności manualne,
  • poszerza słownik o nazwy miesięcy,
  • zapoznaje się z zasadami układania rytmów,
  • kształtuje umiejętności odczytywania symboli rysunkowych,
  • rozwija umiejętności samoobsługowych,
  • kształtuje umiejętności rzutu oburącz.

 

13.01 – 17.01

„Co można robić zimą”

Dziecko:

  • zapoznaje się ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy: mróz, śnieg, lód,
  • wdraża się do wypowiadania się na podany temat,
  • rozwija zdolności manualne,
  • kształtuje postawy dbałości o własne zdrowie,
  • kształtuje umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem,
  • kształtuje wiary we własne możliwości podczas zabaw konstrukcyjnych,
  • rozwija umiejętność analizy u  syntezy głoskowej,
  • rozwija zachowania sprzyjające zdrowiu,
  • kształtuje umiejętności wnioskowania,
  • poszerza wiedzę o otaczającym świecie – cech właściwości śniegu i lodu,
  • poszerza wiadomości na temat  życia zwierząt w czasie zimy,
  • rozwija umiejętność klasyfikowania przedmiotów – pary funkcyjne.

 

20.01 – 24.01

„Święto babci i dziadka”

Dziecko:

  • kształtuje postawy szacunku wobec osób starszych,
  • dba o sprawność fizyczną,
  • wyzwala aktywność pantomimiczną,
  • kształtuje umiejętność okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych,
  • kształtuje poczucie rytmu,
  • kształtuje umiejętności wypowiedzi na temat dziadków,
  • rozwija sprawności manualne,
  • rozwija techniki radzenia sobie z emocjami podczas odgrywania gier – wygrana/ przegrana,
  • kształtuje umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych,
  • kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla babci i dziadka.

 

27.01 – 31.01

„Zimowe mistrzostwa sportowe”

Dziecko:

  • wdraża się do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw,
  • kształtuje poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej,
  • rozwija umiejętności rzutu do celu,
  • kształtuje postawy zdrowej rywalizacji,
  • kształtuje motorykę w zakresie zręczności i zwinności,
  • rozwija umiejętność dzielenia wyrazów na sylab,
  • rozwija kreatywność podczas wymyślania zimowego toru przeszkód,
  • pobudza ciekawość i kształtuje umiejętność wyciągania wniosków,
  • wzbogaca zasoby słownictwa związanego z zimowymi dyscyplinami sportowymi,
  • kształtuje odporność emocjonalną,
  • kształtuje umiejętności współpracy w parach,
  • kształtuje umiejętność uważnego słuchania otoczenia, nazywania elementów, porównywania ich z tym co znajduje się bliżej/dalej.
Skip to content