7.01 – 10.01
„Witamy nowy rok”
Dziecko:
- kształtowanie umiejętności planowania,
- usprawnianie aparatu oddechowego u dzieci,
- doskonalenie umiejętności ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby,
- rozwija wyobraźnie,
- wdraża się do umiejętności globalnego czytania,
- kształtuje poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej,
- utrwala nazwy pór roku oraz ich charakterystycznych cech,
- rozbudza zainteresowanie dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie,
- doskonali umiejętności manualne,
- poszerza słownik o nazwy miesięcy,
- zapoznaje się z zasadami układania rytmów,
- kształtuje umiejętności odczytywania symboli rysunkowych,
- rozwija umiejętności samoobsługowych,
- kształtuje umiejętności rzutu oburącz.
13.01 – 17.01
„Co można robić zimą”
Dziecko:
- zapoznaje się ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy: mróz, śnieg, lód,
- wdraża się do wypowiadania się na podany temat,
- rozwija zdolności manualne,
- kształtuje postawy dbałości o własne zdrowie,
- kształtuje umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem,
- kształtuje wiary we własne możliwości podczas zabaw konstrukcyjnych,
- rozwija umiejętność analizy u syntezy głoskowej,
- rozwija zachowania sprzyjające zdrowiu,
- kształtuje umiejętności wnioskowania,
- poszerza wiedzę o otaczającym świecie – cech właściwości śniegu i lodu,
- poszerza wiadomości na temat życia zwierząt w czasie zimy,
- rozwija umiejętność klasyfikowania przedmiotów – pary funkcyjne.
20.01 – 24.01
„Święto babci i dziadka”
Dziecko:
- kształtuje postawy szacunku wobec osób starszych,
- dba o sprawność fizyczną,
- wyzwala aktywność pantomimiczną,
- kształtuje umiejętność okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych,
- kształtuje poczucie rytmu,
- kształtuje umiejętności wypowiedzi na temat dziadków,
- rozwija sprawności manualne,
- rozwija techniki radzenia sobie z emocjami podczas odgrywania gier – wygrana/ przegrana,
- kształtuje umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych,
- kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla babci i dziadka.
27.01 – 31.01
„Zimowe mistrzostwa sportowe”
Dziecko:
- wdraża się do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw,
- kształtuje poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej,
- rozwija umiejętności rzutu do celu,
- kształtuje postawy zdrowej rywalizacji,
- kształtuje motorykę w zakresie zręczności i zwinności,
- rozwija umiejętność dzielenia wyrazów na sylab,
- rozwija kreatywność podczas wymyślania zimowego toru przeszkód,
- pobudza ciekawość i kształtuje umiejętność wyciągania wniosków,
- wzbogaca zasoby słownictwa związanego z zimowymi dyscyplinami sportowymi,
- kształtuje odporność emocjonalną,
- kształtuje umiejętności współpracy w parach,
- kształtuje umiejętność uważnego słuchania otoczenia, nazywania elementów, porównywania ich z tym co znajduje się bliżej/dalej.