Tydzień 1
Temat tygodnia: Wielkanoc
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
-wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Wielkanocny koszyczek”
– poznają wygląd koszyczka wielkanocnego
-będą utrwalać poznane litery
-poznają literę J,j pisaną
-zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi
-opowiedzą jak w ich domach spędza się Wielkanoc
-będą rozwiązywać zadania tekstowe
-wezmą udział w eksperymentach z jajami
-dowiedzą się co oznacza termin „Prima Aprilis”
-upieką ciasto marchewkowe
-wykonają prace plastyczną „ moja marchewka”
Tydzień 2
Temat tygodnia: Wiosna na wsi
W tym tygodniu dzieci:
– będą dzielić nazwy zwierząt na sylaby i głoski
-poznają literę F,f drukowana i pisaną
-poznają różne rodzaje wag
-będą ważyć przedmioty, co jest lżejsze, a co jest cięższe
-dowiedzą się jak nazywają się dzieci zwierząt wiejskich
-będą układać zdania z określonymi słowami
-wykonają makietę wiejskiego podwórka
–
–
Tydzień 3
Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
-wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „ Zasoby Ziemi”
-wysłuchają i nauczą się piosenki „ Dzieci mogą wszystko”
-wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi
-poznają literę ż,Ż pisaną i drukowaną
– wyjaśnia co oznacza być „eko”
-powiedzą , dlaczego ważne jest ograniczenie plastiku
-utrwalą zasady segregacji śmieci
-powiedzą kim według nich jest przyjaciel przyrody
-powiedzą dlaczego nie wolni niszczyć przyrody
-utrwalą wiadomości kodowania
-dowiedzą się kiedy jest obchodzony międzynarodowy Dzień Ziemi
Tydzień 4
Temat tygodnia: Polska –moja ojczyzna
W tym tygodniu dzieci:
-poznają legendę o powstaniu Warszawy
-poznają literę h,H drukowaną i pisaną
-poznają cechy charakterystyczne swojego regionu
-będą rozwijać słownictwo
-dowiedzą się jakie są symbole narodowe
-zbudują pociąg z literami
-poznają narzędzia do pomiaru płynów oraz wykonają doświadczenia
-zapoznają się z mapą Polski
-dowiedzą się kiedy obchodzony jest Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej