• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Marynarzy” na miesiąc marzec

Tydzień 1

Temat tygodnia: Pogoda marcowa

W tym tygodniu dzieci:

-określą swój nastrój

-wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego” Marcowy dzień”

-uzupełnią kalendarz pogody

-poznają literę U,u w toku zabawy

-rozwiążą zagadki

– wysłuchają i nauczą się piosenki : Wołanie wiosny”

-poznają zwiastuny wiosny

-będą doskonalić liczenie

-wykonają masażyki

-będą rozwijać orientację przestrzenną

-dowiedzą się czego rośliny potrzebują do życia

-dowiedzą się dlaczego niektóre przedmioty toną , a inne nie

-dowiedzą się co oznacza „ ubrać się na cebulkę”

-wykonają pracę plastyczną

 

Tydzień 2

Temat tygodnia: Wiosno ach to ty!

W tym tygodniu dzieci:

-określą swój nastrój

-wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby „ Ptaki”

-wysłuchają wiersza Martyny Marzec „ Prace w ogrodzie”

-wysłuchają i nauczą się piosenki „ Kolorowa Pani Wiosna”

-wykonają pracę plastyczną „ Kolory wiosny”

-poznają literę C,c w toku zabawy

-odkryją zapis cyfrowy liczby 10

-utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających na wiosnę do Polski

-poznają ciekawostki na temat wybranych gatunków ptaków

-dowiedzą się jak zbudowane są ptasie pióra

-określą ile słów jest w zdaniu

-utrwalą nazwy wiosennych kwiatów

-powiedzą jak dbać o ogród wiosną i dlaczego

-będą dzielić wyrazy na sylaby i będą wyodrębniać pierwsze i ostatnie głoski

-utrwalą wiadomości na temat krążenia wody w przyrodzie

 

 

Tydzień 3

Temat tygodnia: Mamy różne charaktery

 

W tym tygodniu dzieci:

-określą swój nastrój

-wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej „Uczucia”

-rozwiążą zagadki pantomiczne

-będą stosować określenia : długi, krótki, dłuższy, krótszy

-porównają długość przedmiotów

-poznają literę ł,Ł w toku zabawy

-poszerzą wiedzę o emocjach

-wypowiedzą się na temat emocji

-wykonają pracę plastyczną „ Przyjacielskie stworki”

-stworzą własne logo fundacji

Skip to content