Tydzień 1
Temat tygodnia: Pogoda marcowa
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
-wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego” Marcowy dzień”
-uzupełnią kalendarz pogody
-poznają literę U,u w toku zabawy
-rozwiążą zagadki
– wysłuchają i nauczą się piosenki : Wołanie wiosny”
-poznają zwiastuny wiosny
-będą doskonalić liczenie
-wykonają masażyki
-będą rozwijać orientację przestrzenną
-dowiedzą się czego rośliny potrzebują do życia
-dowiedzą się dlaczego niektóre przedmioty toną , a inne nie
-dowiedzą się co oznacza „ ubrać się na cebulkę”
-wykonają pracę plastyczną
Tydzień 2
Temat tygodnia: Wiosno ach to ty!
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
-wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby „ Ptaki”
-wysłuchają wiersza Martyny Marzec „ Prace w ogrodzie”
-wysłuchają i nauczą się piosenki „ Kolorowa Pani Wiosna”
-wykonają pracę plastyczną „ Kolory wiosny”
-poznają literę C,c w toku zabawy
-odkryją zapis cyfrowy liczby 10
-utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających na wiosnę do Polski
-poznają ciekawostki na temat wybranych gatunków ptaków
-dowiedzą się jak zbudowane są ptasie pióra
-określą ile słów jest w zdaniu
-utrwalą nazwy wiosennych kwiatów
-powiedzą jak dbać o ogród wiosną i dlaczego
-będą dzielić wyrazy na sylaby i będą wyodrębniać pierwsze i ostatnie głoski
-utrwalą wiadomości na temat krążenia wody w przyrodzie
Tydzień 3
Temat tygodnia: Mamy różne charaktery
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
-wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej „Uczucia”
-rozwiążą zagadki pantomiczne
-będą stosować określenia : długi, krótki, dłuższy, krótszy
-porównają długość przedmiotów
-poznają literę ł,Ł w toku zabawy
-poszerzą wiedzę o emocjach
-wypowiedzą się na temat emocji
-wykonają pracę plastyczną „ Przyjacielskie stworki”
-stworzą własne logo fundacji