Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Marynarzy” na miesiąc październik.
Tydzień 1.
Temat tygodnia: Jesień w sadzie, w ogrodzie.
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
-wymyślą dla siebie owocowe imiona
-wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Smaczki zgadywaczki”, wiesza Wiesławy Żaby- Żabińskiej „ Prawda czy plotka?”, wiersza Małgorzaty Skrobacz „Kosz warzyw”.
-będą brać udział w ćwiczeniach słuchu fonetycznego
-poznają literę O,o w toku zabaw
-poznają literę: O,o: mała ,wielką ,drukowaną i pisaną
-wysłuchają ciekawostek o osach
-wysłuchają piosenki „ Zbiory z sadu i ogrodu” i ją zaśpiewają
-dokonują syntezy głoskowej oraz sylabowej
-będą brać udział w zabawach oddechowych
-będą rozwijać zmysł smaku
-odkryją zapis cyfrowy liczb 1 i 2
–narysują ulubione warzywo
-będą degustować wykonaną przez siebie surówkę
-wykonają pracę plastyczną jesienny koszyk
Tydzień 2.
Temat tygodnia: Zwierzęta jesienią.
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
-wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „ Przygotowanie zwierząt do zimy” oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „ Tajemnica wozu strażackiego”
-przygotują makietę jesiennego lasu
-poznają literę a,A w toku zabawy
-poznają literę a,A: małą ,wielką, drukowaną i pisaną
-wysłuchają i nauczą się piosenki „ Jesienna zagadka”
-wzbogacą wiadomości o przygotowaniach zwierząt do zimy
-odkryją zapis cyfrowy liczby 3
-rozwiną umiejętność pracy w grupie
-wykonają pracę plastyczna Zwierzęta jesienią
Tydzień 3.
Temat tygodnia: Moja rodzina i mój dom.
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
-wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Sobota- imieniny kota” „ Skrzyżowanie bez świateł”
-wysłuchają i nauczą się piosenki „ Moja rodzina”
-wykonają pracę plastyczną Portret mojej rodziny
-wypowiedzą się na temat swoich rodzin
-wykonają projekt własnego mieszkania lub domu
-poznają literę m, M w toku zabawy
-poznają literę m, M– małą ,wielką ,drukowaną i pisaną
-utrwalą wiadomości o figurach geometrycznych
-poznają figurę geometryczną trójkąt
-będą wymieniać rodzaje domów i nazywać pomieszczenia
-zbudują makiety domów z opakowań do recyklingu
Tydzień 4.
Temat tygodnia: Domowi ulubieńcy.
W tym tygodniu dzieci:
– wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej „ List do zwierząt z Afryki”
-poznają literę e, E w toku zabawy
-poznają literę e, E : mała, wielką, drukowaną, pisaną
-wysłuchają i nauczą się piosenki „ Moje zwierzątka”
-wzbogacą swoja wiedze na temat wyglądu, zwyczajów i życia zwierząt domowych
-dowiedzą się w jaki sposób bronić się przed atakiem psa
-dowiedzą się czym jest schronisko dla zwierząt
-wykonają pracę plastyczną Mój pupil
-rozpoznają głosy zwierząt