• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Marynarzy” na miesiąc styczeń.

Tydzień 1

Temat tygodnia: Tak mija nam czas

 

W tym tygodniu dzieci:

-określą swój nastrój

-wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej” Zegarek Eee tam”

-powtórzą nazwy pór roku

-dowiedzą się , ile dni ma tydzień

-poznają literę s, S w toku zabawy

-wysłuchają i nauczą się piosenki „ Nie chcę być dorosły”

-ułożą własny plan dnia

-odczytają godziny z tarczy zegara

-poznają zawód zegarmistrza

-dowiedzą się , czym jest kapsuła czasu

-wykonają pracę plastyczną „ Kapsuła czasu”

 

 

 

 

Tydzień 2

Temat tygodnia: Zwierzęta zimą

W tym tygodniu dzieci:

-określą swój nastrój

-wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „ Dokarmianie ptaków”

-dowiedzą się , co szkodzi ptakom

-przygotują woreczki z pokarmem dla ptaków

-poznają literę n,N w toku zabawy

-wysłuchają i nauczą się piosenki „ Rozmowy ptaków”

-będą liczyć w zakresie 7

-dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się dodawaniem

-poznają znak dodawania

-wzbogacą wiedzę o drzewach liściastych i iglastych

-wzbogacą wiedze na temat pracy leśniczego

-wykonają pracę plastyczną „ Las zimą”

 

 

Tydzień 3

Temat tygodnia: Kim są rodzice moich rodziców?

 

W tym tygodniu dzieci:

-określą swój nastrój

-wysłuchają i nauczą się piosenki dla dziadków

-poznają literę b, B w toku zabawy

-będą rozwijać umiejętność dodawania

-będą wypowiadać się na temat swoich babć i dziadków

-dowiedzą się kiedy są obchodzone Dzień Babci i Dzień Dziadka

-wezmą udział w zabawie plastycznej

-będą wykonywać zadania integrujące grupę

-powiedzą , jak można spędzać czas z z babcią i dziadkiem

-wykonają pracę plastyczna „ Prezent dla babci i dziadka”

 

 

Tydzień 4

Temat tygodnia: Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

W tym tygodniu dzieci:

– określą swój nastrój

-wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej „ Zapracowani rodzice”

-będą rozwijać mowę

-wykonają księgę zawodów

-dowiedzą się jakie zawody, wykonują ich bliscy

-wysłuchają i nauczą się piosenki „Mogę wszystko”

-wykonają model psa z surowców z pochodzenia z recyklingu

-będą poznawać zawody dawne i współczesne

– wezmą udział w eksperymencie

-powiedzą , kim chcą być w przyszłości

-wykonają prace plastyczną „ W przyszłości będę…”

 

 

Skip to content