• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Wilki Morskie” na miesiąc wrzesień.

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI SZEŚCIOLETNICH NA MIESIĄC WRZESIEŃ

BLOKI TEMATYCZNE

 

I . W MOIM PRZEDSZKOLU

  • Dzień w przedszkolu
  • Przedszkolny savoir-vivre
  • Pomagamy sobie

 II. MOJA MIEJSCOWOŚĆ

  • Mój Dom
  • W mieście
  • Moje miasteczko i moja wieś
  • Bezpieczna droga do przedszkola
  • Na ulicy

  III. JA, TY I ŚRODOWISKO

  • Moje ciało
  • Jak „ działa” człowiek
  • Higiena
  • Dbamy o siebie i innych
  • Dbamy o czystość

IV. DARY JESIENI

  • W koszu Pani Jesieni
  • Warzywa
  • Owoce
  • Pyszne i zdrowe jedzenie
  • Zdrowie na talerzu

 

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

  • Odżywiam się zdrowo
  • „Zdrowie to…”
  • Zdrowie jesienią
  • Witaminy
  • Na dobry start !

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
  • Poznanie topografii przedszkola.
  • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
  • Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
  • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego.
  • Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.
  • Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
  • Poznanie zmysłów, którymi odbieramy otaczający nas świat.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie (w sadzie) jesienią.
  • Poszerzanie czynnego słownika o nazwy czynności związanych z pracą w sadzie, ogrodzie warzywnym.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach; czytanie globalne prostych wyrazów.
  • Poznanie litery drukowanej o, O; wyróżnianie liter o, O spośród innych liter;
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.Zadania do codziennej realizacji:
    • Zestawy ćwiczeń porannych.
    • Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
    • Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
    • Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
    • Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.
    • „Czytankowo” – czytanie globalne
Skip to content