PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI SZEŚCIOLETNICH NA MIESIĄC WRZESIEŃ
BLOKI TEMATYCZNE
I . W MOIM PRZEDSZKOLU
- Dzień w przedszkolu
- Przedszkolny savoir-vivre
- Pomagamy sobie
II. MOJA MIEJSCOWOŚĆ
- Mój Dom
- W mieście
- Moje miasteczko i moja wieś
- Bezpieczna droga do przedszkola
- Na ulicy
III. JA, TY I ŚRODOWISKO
- Moje ciało
- Jak „ działa” człowiek
- Higiena
- Dbamy o siebie i innych
- Dbamy o czystość
IV. DARY JESIENI
- W koszu Pani Jesieni
- Warzywa
- Owoce
- Pyszne i zdrowe jedzenie
- Zdrowie na talerzu
W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH
- Odżywiam się zdrowo
- „Zdrowie to…”
- Zdrowie jesienią
- Witaminy
- Na dobry start !
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
- Poznanie topografii przedszkola.
- Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
- Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
- Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
- Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego.
- Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.
- Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
- Poznanie zmysłów, którymi odbieramy otaczający nas świat.
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie (w sadzie) jesienią.
- Poszerzanie czynnego słownika o nazwy czynności związanych z pracą w sadzie, ogrodzie warzywnym.
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.
- Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach; czytanie globalne prostych wyrazów.
- Poznanie litery drukowanej o, O; wyróżnianie liter o, O spośród innych liter;
- Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.Zadania do codziennej realizacji:
- Zestawy ćwiczeń porannych.
- Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
- Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
- Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
- Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.
- „Czytankowo” – czytanie globalne