• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Żeglarzy” na miesiąc grudzień.

Temat 1. Co cieszy Mikołaja?

 Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa emocje na twarzy św. Mikołaja, kończy rozpoczęte zdanie;
  • liczy ukryte w sali pudełka i prezenty, wynik pokazuje na palcach;
  • wskazuje długą i krótką wstążkę oraz małe i duże pudełka, dokonuje klasyfikacji wstążeki pasków według kryterium długi – krótki oraz pudełek według kryterium małe – duże;
  • potrafi odtworzyć melodię i tekst piosenki;
  • reaguje na ustalone sygnały,;
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych;
  • wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją N;
  • wykonuje czapkę dla św. Mikołaja;
  • powtarza z pamięci krótką, prostą rymowankę;

 

Temat 2. O czym w święta każdy z nas pamięta?

 Dziecko:

  • wypowiada się na temat tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia;
  •  słucha opowiadania i odpowiada na pytania związane z jego treścią;
  • wykonuje ustalone polecenia na sygnał – dźwięk instrumentu;
  • odpowiednio reaguje na ustalone sygnały;
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych;
  • przyjmuje podczas ćwiczeń prawidłową postawę ciała;
  • wykonuje kartkę świąteczną;
  • wymienia osobę, którą chce obdarować, sprawia innym niespodzianki;

 

Temat 3. Jakie sporty uprawiam zimą?

Dziecko:

  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania;
  • poznaje podstawowe zasady, których należy przestrzegać podczas zimowych zabawi uprawiania zimowych sportów;
  • dostrzega rytm dni tygodnia, wymienia nazwy dni tygodnia we właściwej kolejności;
  • utrwala znajomość położenia przedmiotów w przestrzeni, stosuje słowa: na, pod, obok, za;
  • integruje się z rówieśnikami podczas wspólnej zabawy;
  • odpowiednio reaguje na ustalone sygnały;
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych;
  • wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją N;
  • wymienia charakterystyczne cechy zimy, wykonuje zimowy obrazek techniką malowania pastą do zębów;

 

Temat 4. Skąd wiem, że mija czas?

 Dziecko:

  • poznaje zwyczaj składania życzeń noworocznych;
  • poznaje noworoczne zwyczaje – puszczanie sztucznych ogni, organizowanie balów karnawałowych;
  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i obrazka do opowiadania;
  • wymienia nazwy różnego rodzaju przyrządów do odmierzenia czasu;
  • klasyfikuje przyrządy do odmierzenia czasu według przeznaczenia, wymienia liczebniki główne i porządkowe;
  • potrafi powtórzyć tekst za nauczycielem stosując proponowane przez N. zmiany dynamiczne;
  • potrafi podczas śpiewu wyraźnie wypowiadać tekst piosenki;
  • uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych;
  • słucha uważnie poleceń nauczyciela;
  • wypowiada się na temat swoich marzeń;
  • wykonuje pracę plastyczną techniką malowania;
Skip to content