Temat 1. Co cieszy Mikołaja?
Dziecko:
- rozpoznaje i nazywa emocje na twarzy św. Mikołaja, kończy rozpoczęte zdanie;
- liczy ukryte w sali pudełka i prezenty, wynik pokazuje na palcach;
- wskazuje długą i krótką wstążkę oraz małe i duże pudełka, dokonuje klasyfikacji wstążeki pasków według kryterium długi – krótki oraz pudełek według kryterium małe – duże;
- potrafi odtworzyć melodię i tekst piosenki;
- reaguje na ustalone sygnały,;
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych;
- wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją N;
- wykonuje czapkę dla św. Mikołaja;
- powtarza z pamięci krótką, prostą rymowankę;
Temat 2. O czym w święta każdy z nas pamięta?
Dziecko:
- wypowiada się na temat tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia;
- słucha opowiadania i odpowiada na pytania związane z jego treścią;
- wykonuje ustalone polecenia na sygnał – dźwięk instrumentu;
- odpowiednio reaguje na ustalone sygnały;
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych;
- przyjmuje podczas ćwiczeń prawidłową postawę ciała;
- wykonuje kartkę świąteczną;
- wymienia osobę, którą chce obdarować, sprawia innym niespodzianki;
Temat 3. Jakie sporty uprawiam zimą?
Dziecko:
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania;
- poznaje podstawowe zasady, których należy przestrzegać podczas zimowych zabawi uprawiania zimowych sportów;
- dostrzega rytm dni tygodnia, wymienia nazwy dni tygodnia we właściwej kolejności;
- utrwala znajomość położenia przedmiotów w przestrzeni, stosuje słowa: na, pod, obok, za;
- integruje się z rówieśnikami podczas wspólnej zabawy;
- odpowiednio reaguje na ustalone sygnały;
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych;
- wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją N;
- wymienia charakterystyczne cechy zimy, wykonuje zimowy obrazek techniką malowania pastą do zębów;
Temat 4. Skąd wiem, że mija czas?
Dziecko:
- poznaje zwyczaj składania życzeń noworocznych;
- poznaje noworoczne zwyczaje – puszczanie sztucznych ogni, organizowanie balów karnawałowych;
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i obrazka do opowiadania;
- wymienia nazwy różnego rodzaju przyrządów do odmierzenia czasu;
- klasyfikuje przyrządy do odmierzenia czasu według przeznaczenia, wymienia liczebniki główne i porządkowe;
- potrafi powtórzyć tekst za nauczycielem stosując proponowane przez N. zmiany dynamiczne;
- potrafi podczas śpiewu wyraźnie wypowiadać tekst piosenki;
- uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych;
- słucha uważnie poleceń nauczyciela;
- wypowiada się na temat swoich marzeń;
- wykonuje pracę plastyczną techniką malowania;