• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Żeglarzy” na miesiąc kwiecień.

  1. Co potrafią zwierzęta?
  • wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt;
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • poznawanie pożytecznej roli dżdżownicy;
  • poznawanie charakterystycznych cech wybranych zwierząt;
  • rozwijanie umiejętności rachunkowych;
  • reagowanie na zmiany dynamiczne;
  • doskonalenie percepcji słuchowej;
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • poznawanie sposobów powstawania barw pochodnych;
  • kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt;

 

  1. Jak dbam o naszą planetę?
  • rozwijanie mowy;
  • kształtowanie świadomości ekologicznej;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • utrwalenie znajomości kolorów pojemników używanych do segregacji odpadów;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • rozwijanie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką;
  • integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce;
  • rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego;
  • poznawanie pracy ludzi dbających o środowisko;
  • zdobywanie informacji na temat wyglądu i przeznaczenia koszy na śmieci;
  • rozwijanie umiejętności manualnych;

 

  1. Jakie wzory i kolory mają pisanki?
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi;
  • zachęcanie do wypowiadania się w grupie;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • poznawanie tradycji związanej z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego;
  • rozwijanie orientacji przestrzennej;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu;
  • doskonalenie umiejętności poruszania się z rekwizytem;
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej;
  • wzbogacenie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych;
  • zapoznanie z tradycją malowania pisanek;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;

 

  1. W jakim kraju mieszkam.
  • zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy;
  • kształtowanie poprawności składniowej wypowiedzi;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • poznanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie;
  • stosowanie określeń wysoko – nisko;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni;
  • opanowanie melodii i tekstu piosenki;
  • rozwijanie poczucia przynależności narodowej;
  • rozwijanie ciekawości poznawczej;
  • kształtowanie poczucia tożsamości narodowej;
  • rozwijanie logicznego myślenia;

 

 

 

Skip to content