• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Żeglarzy” na miesiąc luty.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty:

Tydzień I.    Bezpieczne ferie zimowe.

Umiejętności dzieci:

  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej na temat pingwinów;
  • uświadomienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie;
  • stymulowanie rozwoju mowy (wypowiedzi na temat obrazka, wysłuchanego tekstu, fotografii) i myślenia (logicznego i przyczynowo – skutkowego);
  • umuzykalnianie dzieci- kształcenie słuchu muzycznego, umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, gry na instrumentach;
  • budowanie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń według instrukcji słownej;
  • rozwijanie sprawności manualnej oraz sprawności rąk;
  • wyzwalanie swobodnej ekspresji językowej, ruchowej, słownej plastycznej;
  • rozwijanie kompetencji matematycznych (przeliczanie, klasyfikowanie, porównywanie, rozpoznawanie cyfr i liczb, kontynuowanie sekwencji);
  • wspomaganie rozwoju fizycznego poprzez ćwiczenia poranne i gimnastyczne;
  • przygotowanie do nauki czytania (analiza i synteza sylabowa oraz głoskowa, rozpoznawanie i nazywanie liter);
  • rozbudzanie zainteresowania językiem angielskim poprzez zabawy z kartami obrazkowymi, piosenki, rymowanki, zabawy ruchowe;

Tydzień II.   Kim będę kiedy dorosnę?

Umiejętności dzieci:

  • rozwijanie mowy;
  • stwarzanie okazji do poznawania różnych zawodów;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • klasyfikowanie przedmiotów według wybranego kryterium;
  • doskonalenie wiedzy na temat różnych zawodów;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • rozwijanie umiejętności działania w skupieniu;
  • wykonywanie ustalonych poleceń na dźwięk instrumentu;
  • rozwijanie logicznego myślenia;
  • poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego wykorzystywanych dawniej i dziś;
  • zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych;
  • rozwijanie umiejętności wydawania krótkich poleceń;
  • rozwijanie inwencji twórczej;

Tydzień III.  Jaka jest moja ulubiona baśń?

Umiejętności dzieci:

  • rozwijanie mowy;
  • budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • kształtowanie świadomości na temat książki jako źródła wiedzy;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • rozwijanie koordynacji ruchowej;
  • wykonanie układu ruchowego do piosenki;
  • poznanie zawodu bibliotekarza, rozumienie konieczności przestrzegania zasad zachowania się w bibliotece oraz szanowania książek;
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i wrażliwości dotykowej;
  • wzbogacenie wiedzy na temat budowy książki;
  • rozwijanie wyobraźni twórczej i umiejętności manualnych;
  • rozwijanie logicznego myślenia;

Tydzień IV.  Gdzie mieszka sztuka?

Umiejętności dzieci:

  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • układanie kompozycji z figur geometrycznych;
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • rozwijanie swobody ruchu;
  • opanowanie melodii i tekstu piosenki;
  • pobudzanie aktywności i ekspresji twórczej;
  • rozwijanie ciekawości poznawczej;
  • pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej;
  • poznawanie dzieł wielkich malarzy i wypowiadanie się na ich temat;

 

 

Skip to content