Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty:
Tydzień I. Bezpieczne ferie zimowe.
Umiejętności dzieci:
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej na temat pingwinów;
- uświadomienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie;
- stymulowanie rozwoju mowy (wypowiedzi na temat obrazka, wysłuchanego tekstu, fotografii) i myślenia (logicznego i przyczynowo – skutkowego);
- umuzykalnianie dzieci- kształcenie słuchu muzycznego, umiejętności wokalnych, poczucia rytmu, gry na instrumentach;
- budowanie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń według instrukcji słownej;
- rozwijanie sprawności manualnej oraz sprawności rąk;
- wyzwalanie swobodnej ekspresji językowej, ruchowej, słownej plastycznej;
- rozwijanie kompetencji matematycznych (przeliczanie, klasyfikowanie, porównywanie, rozpoznawanie cyfr i liczb, kontynuowanie sekwencji);
- wspomaganie rozwoju fizycznego poprzez ćwiczenia poranne i gimnastyczne;
- przygotowanie do nauki czytania (analiza i synteza sylabowa oraz głoskowa, rozpoznawanie i nazywanie liter);
- rozbudzanie zainteresowania językiem angielskim poprzez zabawy z kartami obrazkowymi, piosenki, rymowanki, zabawy ruchowe;
Tydzień II. Kim będę kiedy dorosnę?
Umiejętności dzieci:
- rozwijanie mowy;
- stwarzanie okazji do poznawania różnych zawodów;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- klasyfikowanie przedmiotów według wybranego kryterium;
- doskonalenie wiedzy na temat różnych zawodów;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozwijanie umiejętności działania w skupieniu;
- wykonywanie ustalonych poleceń na dźwięk instrumentu;
- rozwijanie logicznego myślenia;
- poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego wykorzystywanych dawniej i dziś;
- zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych;
- rozwijanie umiejętności wydawania krótkich poleceń;
- rozwijanie inwencji twórczej;
Tydzień III. Jaka jest moja ulubiona baśń?
Umiejętności dzieci:
- rozwijanie mowy;
- budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- kształtowanie świadomości na temat książki jako źródła wiedzy;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozwijanie koordynacji ruchowej;
- wykonanie układu ruchowego do piosenki;
- poznanie zawodu bibliotekarza, rozumienie konieczności przestrzegania zasad zachowania się w bibliotece oraz szanowania książek;
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i wrażliwości dotykowej;
- wzbogacenie wiedzy na temat budowy książki;
- rozwijanie wyobraźni twórczej i umiejętności manualnych;
- rozwijanie logicznego myślenia;
Tydzień IV. Gdzie mieszka sztuka?
Umiejętności dzieci:
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- układanie kompozycji z figur geometrycznych;
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozwijanie swobody ruchu;
- opanowanie melodii i tekstu piosenki;
- pobudzanie aktywności i ekspresji twórczej;
- rozwijanie ciekawości poznawczej;
- pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej;
- poznawanie dzieł wielkich malarzy i wypowiadanie się na ich temat;