• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy „Żeglarzy” na miesiąc marzec.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc marzec:

Tydzień 1. Jaka pogoda jest w marcu?

  • rozwijanie mowy;
  • zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny;
  • rozwija określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej, sprawności manualnej.
  • rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania;
  • rozwijanie poczucia rytmu;
  • zapoznanie z występującymi w przyrodzie czterema żywiołami;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • założenie hodowli roślin;
  • kojarzenie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody;
  • rozwijanie umiejętności manualnych;
  • rozpoznawanie znaków synoptycznych;

 

Tydzień 2.  Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?

  • zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny;
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie sprawności rachunkowych;
  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięki poprzez ruch;
  • zapoznanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę do Polski;
  • kształtowanie poprawności gramatycznej wypowiedzi ustnej;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • poznawanie właściwości wody;
  • wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania;
  • zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie aktywności twórczej;

Tydzień 3. Z czego to jest zrobione?

  • rozwijanie mowy;
  • budzenie zainteresowań dotyczących gliny i produkcji przedmiotów ceramicznych;
  • rozwijanie wrażliwości dotykowej oraz sprawności manualnej;
  • zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • ćwiczenie szybkiej reakcji na hasło;
  • rozwijanie poczucia rytmu;
  • zdobywanie informacji na temat pochodzenia i zastosowania mleka;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • poznawanie właściwości fizycznych wełny, pobudzanie zmysłów;
  • wzbogacenie wiedzy na temat budowy owcy;
  • rozwijanie umiejętności manualnych;
  • utrwalenie wiadomości na temat wybranych zawodów i pochodzenia wybranych produktów;

 

Tydzień. 4. Czego potrzebują zwierzęta?

  • rozwijanie mowy;
  • uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • wyzwalanie aktywności i ekspresji poprzez rytm i melodię piosenki;
  • doskonalenie artykulacji i dykcji;
  • zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych roślin oraz zwierząt, których środowiskiem życia jest pole;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • rozpoznawanie zwierząt charakterystycznych dla środowiska leśnego;
  • wzbogacenie wiadomości na temat psa;
  • rozwijanie umiejętności manualnych;
  • rozwijanie myślenia logicznego;
Skip to content