Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc marzec:
Tydzień 1. Jaka pogoda jest w marcu?
- rozwijanie mowy;
- zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny;
- rozwija określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie sprawności ruchowej, sprawności manualnej.
- rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- zapoznanie z występującymi w przyrodzie czterema żywiołami;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- założenie hodowli roślin;
- kojarzenie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody;
- rozwijanie umiejętności manualnych;
- rozpoznawanie znaków synoptycznych;
Tydzień 2. Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?
- zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny;
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie sprawności rachunkowych;
- rozwijanie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięki poprzez ruch;
- zapoznanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę do Polski;
- kształtowanie poprawności gramatycznej wypowiedzi ustnej;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- poznawanie właściwości wody;
- wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania;
- zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie aktywności twórczej;
Tydzień 3. Z czego to jest zrobione?
- rozwijanie mowy;
- budzenie zainteresowań dotyczących gliny i produkcji przedmiotów ceramicznych;
- rozwijanie wrażliwości dotykowej oraz sprawności manualnej;
- zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- ćwiczenie szybkiej reakcji na hasło;
- rozwijanie poczucia rytmu;
- zdobywanie informacji na temat pochodzenia i zastosowania mleka;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- poznawanie właściwości fizycznych wełny, pobudzanie zmysłów;
- wzbogacenie wiedzy na temat budowy owcy;
- rozwijanie umiejętności manualnych;
- utrwalenie wiadomości na temat wybranych zawodów i pochodzenia wybranych produktów;
Tydzień. 4. Czego potrzebują zwierzęta?
- rozwijanie mowy;
- uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- wyzwalanie aktywności i ekspresji poprzez rytm i melodię piosenki;
- doskonalenie artykulacji i dykcji;
- zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych roślin oraz zwierząt, których środowiskiem życia jest pole;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozpoznawanie zwierząt charakterystycznych dla środowiska leśnego;
- wzbogacenie wiadomości na temat psa;
- rozwijanie umiejętności manualnych;
- rozwijanie myślenia logicznego;