• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze LISTOPAD

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE W  LISTOPADZIE

 

Temat tygodnia I: Moja rodzina

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Stwarzanie warunków miłej i życzliwej atmosfery w grupie, poprzez zabawy integracyjne.
  • Doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat.
  • Utrwalanie wcześniej poznanych utworów muzycznych.
  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego.
  • Rozwijanie umiejętności doszukiwania się niedorzeczności na obrazkach i logicznego myślenia.
  • Rozwijanie sprawności manualnej, umiejętności posługiwania się farbą i pędzlem.
  • Doskonalenie umiejętności operowania nożyczkami.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej podczas zajęć gimnastycznych.
  • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych i sprawnego ubierania się.

 

 

Temat tygodnia II: Jesienna szaruga

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Poznawanie podstawowych stanów pogody: słońce, deszcz, wiatr itp.
  • Poszerzanie słownictwa w nazwy ubrań chroniących przed deszczem.
  • Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach zespołowych przy stolikach.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania w coraz szerszym zakresie.
  • Doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo- ruchowej.
  • Kształtowanie wytrwałości w dążeniu do dokończenia pracy.
  • Rozpoznawanie za pomocą dotyku elementów ubrań: pomponów, guzików, suwaków, pasków.
  • Kształtowanie umiejętności wiązania opisu słownego z przedmiotami.
  • Rozwijanie poczucia rytmu podczas zabaw z muzyką.

 

Temat tygodnia III: Mali artyści

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Doskonalenie umiejętności współdziałania i współdecydowania w grupie.
  • Rozwijanie wrażliwości słuchowej podczas wydobywania dźwięków z przedmiotów codziennego użytku.
  • Poznawanie zawodu artysty malarza i malarza pokojowego. Rozróżnianie i nazywanie narzędzi malarskich.
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie wyobraźni i pamięci.
  • Kształtowanie sprawności manualnej i wyobraźni przestrzennej.
  • Kształtowanie umiejętności segregowania przedmiotów według podanych kryteriów.
  • Utrwalenie znajomości nazw kolorów.
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej- podążanie po śladzie.

 

Temat tygodnia IV: Już blisko zima- ubieramy się ciepło

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w sali, podczas pobytu na placu zabaw. Przypomnienie zasad korzystania ze sprzętu terenowego.
  • Doskonalenie czynności samoobsługowych i utrwalenie prawidłowych nawyków higienicznych.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej podczas porannych zabaw ruchowych.
  • Doskonalenie umiejętności rozróżniania dynamiki, reagując ruchem na jej zmianę.
  • Rozwijanie kompetencji matematycznych: segregowanie, przeliczanie i grupowanie guzików według wielkości i kolorów.
  • Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej.
  • Poznawanie różnych rodzajów butów- dopasowywanie do pogody i pory roku.
  • Wprowadzenie wyrażeń: coraz ciszej, coraz głośniej.
  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń.

 

 

 

 

Skip to content