• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze STYCZEŃ

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE W STYCZNIU

Temat tygodnia I: Tydzień za tygodniem

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Usprawnianie narządów mowy z wykorzystaniem wiersza.
  • Utrwalanie nazw dni tygodnia-zabawy słowne.
  • Rozwijanie pamięci słuchowej poprzez zapamiętywanie dni tygodnia.
  • Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała.
  • Poznawanie przeznaczenia kalendarza i jego rodzajów.
  • Poznawanie pór roku i ich charakterystycznych cech.
  • Rozwijanie umiejętności obserwowania otaczającego świata.
  • Utrwalanie nazw kolorów.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach.
  • Rozwijanie logicznego myślenia oraz umiejętności uzasadniania swojej wypowiedzi.
  • Doskonalenie spostrzegawczości słuchowej, umiejętności kojarzenia dźwięku z przedmiotem.

Temat tygodnia II: Wszędzie biało

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Doskonalenie umiejętności dobierania zdrobnień do określonych słów.
  • Wdrażanie do uważnego obserwowania wykonywanych doświadczeń ze śniegiem.
  • Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków.
  • Rozwijanie zainteresowań badawczych dzieci.
  • Doskonalenie umiejętności operowania farbą plakatową- malowanie według pomysłowości.
  • Spędzanie czasu na świeżym powietrzu, zabawy ze śniegiem.
  • Doskonalenie umiejętności układania obrazków w przestrzeni oraz umiejętnegoposługiwania się klejem.
  • Rozwijanie zainteresowań światem przyrody.
  • Wdrażanie do rozumienia i podporządkowywania się zasadom gry.
  • Ćwiczenie wytrzymałości w dążeniu do ukończenia pracy.Temat tygodnia III: Babcia i dziadek

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Kształtowanie uczuć przywiązania i szacunku dla najbliższych osób.
  • Rozwijanie sprawności ogólnej i tanecznej- nauka nowych układów tanecznych.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, nauka nowych piosenek.
  • Kształtowanie umiejętności odgrywania roli.
  • Rozwijanie wrażliwości słuchowej.
  • Kształtowanie szacunku wobec osób starszych.
  • Uświadamianie znaczenia dziadków w życiu dzieci.
  • Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat.
  • Doskonalenie umiejętności plastycznych- wykonywanie laurek dla dziadków.
  • Wdrażanie do samodzielności, dążenia do pokonywania trudności.

Temat tygodnia IV: Zima może być wesoła

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Poznawanie właściwych form zachowania podczas zabaw zimowych.
  • Rozbudowywanie słownictwa dzieci- rozwiązywanie zagadek słownych.
  • Kształtowanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat.
  • Rozwijanie sprawności manualnej ręki wiodącej.
  • Wdrażanie do dokładnego kolorowania w obrębie konturu.
  • Sprawdzanie zawartości karmników, dosypywanie pokarmów dla ptaków.
  • Ćwiczenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej.
  • Rozbudzanie kreatywności dzieci- zabawy na świeżym powietrzu.
  • Wdrażanie do respektowania umów, oczekiwania na swoją kolej
Skip to content