2.12 – 6.12
„Grudniowe życzenia”
Dziecko:
- wyrabia nawyki używania zwrotów grzecznościowych,
- kształtuje umiejętność mówienia o swoich pragnieniach i potrzebach,
- rozwija umiejętność koncentracji uwagi podczas słuchania opowiadania,
- rozwija sprawność fizyczną,
- zapoznaje się z zadaniami i funkcjami urzędu pocztowego,
- poszerza słownik czynny o pojęcia adres,
- wdraża się do posługiwania się adresem,
- kształtuje poczucie rytmu, wyobraźnie muzyczną i ekspresję ruchową,
- rozwija sprawność manualną,
- uświadamia sobie formy pomocy innym,
- wzbogaca wiedzę na temat zwyczajów związanych ze świętami,
- rozwija wyobraźnię przestrzenną.
9.12 – 13.12
„Święta za pasem?”
Dziecko:
- kształtowanie umiejętności nawyków sprzątania po sobie,
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej,
- zapoznaje się z tradycją ozdabiania choinki,
- kształtowanie umiejętności manualnych,
- zapoznanie się z tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi,
- doskonalenie umiejętności prawidłowego i bezpiecznego posługiwania się sztućcami,
- pobudza zainteresowanie książkami,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała,
- kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego i scenicznego za pomocą ruchu,
- kształtowanie poczucia pewności siebie.
16.12 – 20.12
„Świąteczne tradycje”
Dziecko:
- utrwalenie wiedzy na temat zwyczajów i tradycji bożonarodzeniowych,
- kształtowanie umiejętności słuchania innych, nieprzerywania w trakcie czyjeś wypowiedzi,
- rozwija zmysł węchu,
- doskonali umiejętność równowagi,
- umacnia poczucie własnej wartości,
- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje najbliższych,
- kształtowanie umiejętności wspólnego śpiewania,
- kształtowanie szybkiej reakcji na sygnały słowne i muzyczne,
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych,
- kształtowanie u dzieci poczucia jedności i wspólnego dążenia do wyznaczonego celu.