3.02 – 7.02
„Bale, bale w karnawale”
Dziecko:
- Rozwija poczucie rytmu,
- Kształtuje umiejętność współpracy w parach,
- Zapoznaje się ze zwyczajami karnawałowymi,
- Kształtuje umiejętności dobierania stroju adekwatnego do okazji,
- Kształtuje sprawność ruchowa,
- Kształtuje umiejętność poprawnego posługiwania się nożyczkami,
- Kształtuje umiejętność radzenia sobie ze strachem przed wizyta u fryzjera,
- Doskonali umiejętności wypowiadania się na temat własnych emocji i rozmawiania na temat emocji innych ludzi,
- Prowadzi obserwacje i wyciąga wnioski z doświadczeń,
- Kształtuje wrażliwość muzyczna.
10.02 – 14.02
„Baśnie, bajki i legendy”
Dziecko:
- Kształtuje umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych bohaterów literackich,
- Kształtuje umiejętność odtwarzania zapamiętanych informacji,
- Kształtuje postawy aktywnego i kulturalnego odbiorcy sztuki teatralnej i filmowej,
- Rozwija umiejętności kontrolowania tonu i głośności mówienia,
- Rozbudza zainteresowania książkami, literatura dla dzieci,
- Rozwija spostrzegawczość,
- Kształtuje poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej,
- Doskonali umiejętność koncentracji uwagi,
- Rozwija umiejętność układania historyjek obrazkowych zgodnie z chronologią wydarzeń,
- Rozbudza fantazje i wyobraźnię.
17.02 – 21.02
„Wynalazki”
Dziecko:
- Wzbogaca zasób słownictwa związanego z podróżowaniem, środkami transportu,
- Kształtuje umiejętności układania rytmów z figur geometrycznych,
- Kształtuje umiejętności uważnego słuchania opowiadań i wypowiadania się na jego temat,
- Kształtuje umiejętności działania wyrazów na sylaby,
- Rozwija umiejętności społeczne poprzez zabawy parateatralne i dramowe,
- Doskonali pamięć słuchową,
- Doskonali umiejętność tworzenia prac technicznych z wykorzystaniem różnych materiałów,
- Kształtuje umiejętności współpracy w grupie,
- Rozwija pomysłowość i aktywność twórczą,
- Wdraża się do umiejętności zakończenia rozpoczętej pracy – przełamywanie barier typu „nie umiem”.
24.02 – 28.02
„W dawnych czasach”
Dziecko:
- Kształtuje umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem,
- Wzbogaca zasób słownictwa związanego ze światem dinozaurów,
- Rozbudza ciekawość badawcza,
- Poznaje różne ekspresję artystyczne,
- Kształtuje umiejętności manualne,
- Usprawnia narządy artykulacyjne,
- Rozwija pomysłowość,
- Rozwija umiejętność rzutu i chwytu oburącz
- Kształtuje umiejętności przeliczania obiektów w zbiorach i określa, w którym zbiorze jest ich: mniej, więcej, tyle samo,
- Doskonali umiejętność współdziałania w grupie.