• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia maj – Muszelki

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc maj

28.04 – 2.05

„Polska to mój dom”

Dziecko:

  • Rozwija poczucie więzi „z mała ojczyzną”,
  • Zapoznaje się z symbolami narodowymi,
  • Kształtuje umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat usłyszanych legend,
  • Rozwija umiejętności manualne,
  • Rozwija umiejętności orientowania się w przestrzeni,
  • Kształci umiejętności odkodowywania i kodowania informacji,
  • Uświadamia sobie znaczenie wody dla ludzi, zwierząt i ludzi,
  • Rozbudza aktywność badawczą,
  • Kształtuje postawy patriotyczne oraz poczucie szacunku dla symboli narodowych,
  • Kształtuje poczucie rytmu, wyobraźnię muzyczna i ekspresje ruchową.

5.05 – 9.05

„W krainie muzyki”

Dziecko:

  • Doskonali poprawną emisję głosu, dykcję oraz oddech porpzez naśladowanie dźwięków instrumentów,
  • Wzbogaca słownictwo o nazwy instrumentów oraz przymiotniki opisujące ich cechy,
  • Rozwija umiejętności współpracy i współdziałania,
  • Zwraca uwagę na znaki dawane przez nauczyciela – dyrygenta,
  • Świadomie obserwuje otaczający je świat,
  • Rozwija kreatywność podczas tworzenia własnych instrumentów muzycznych z codziennych przedmiotów,
  • Uświadamia sobie konieczność przestrzegania norm społecznych podczas uroczystości,
  • Rozwija wiedzę na temat hymnu jako symbolu narodowego,
  • Kształtuje postawy prozdrowotne,
  • Buduje wiedzę na temat budowy aparatu słuchowego człowieka.

12.05 – 16.05

„Wrażenia i uczucia”

Dziecko:

  • Kształtuje umiejętności nazywania własnych uczuć i emocji,
  • Doskonali umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych,
  • Kształtuje umiejętności radzenia sobie z emocjami w sposób społeczne akceptowalny,
  • Kształtuje poczucie rytmu, wyobraźnię muzyczna i ekspresję ruchową,
  • Wdraża się do umiejętności niwelowania strachu przed ciemnością,
  • Rozwija umiejętności radzenia sobie ze strachem,
  • Odkrywa pozytywne strony zwracania się do innych po pomoc,
  • Kształtuje umiejętności wypowiadania się na temat „historii” usłyszanej podczas trwania utworu muzyki klasycznej,
  • Kształtuje ekspresję ruchową i poczucie rytmu,
  • Wyzwala kreatywność twórczą.

19.05 – 23.05

„Wyruszamy w kosmos”

Dziecko:

  • Rozwija wyobraźnię i fantazję, logiczne myślenie i pamięć,
  • Wzbogaca wiadomości na temat planet, kosmosu,
  • Utrwala nazwy figur geometrycznych,
  • Kształci umiejętności łączenia ze sobą różnych elementów,
  • Kształtuje umiejętności właściwego reagowania na odpowiedni sygnał dźwiękowy,
  • Rozpoznaje następstwa dnia i nocy,
  • Rozwija mowę, wypowiadanie się całymi zdaniami,
  • Utrwala wiadomości na temat kosmosu, planet, pojazdów kosmicznych,

26.05 – 30.05

„Dzień mamy i taty”

Dziecko:

  • Kształtuje poczucie więzi emocjonalnej ze swoją rodziną,
  • Rozwija sprawność manualną,
  • Wdraża się do umiejętności okazywania najbliższym uczuć, szacunku i miłości,
  • Kształtuje umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami,
  • Rozwija umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny,
  • Wdraża się do wzmacniania więzi miedzy rodzeństwem,
  • Kształtuje umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych,
  • Kształtuje umiejętności wcielania się w role,
  • Kształtuje umiejętności kształtowania życzeń dla mamy i taty.
Skip to content