Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc marzec
3.03 – 7.03
„W marcu jak w garncu”
Dziecko:
- Rozwija twórcze myślenie podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek,
- Uświadamia sobie potrzebę odpoczynku,
- Rozbudza fantazje i wyobraźnię,
- Kształtuje umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- Kształtuje poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresi ruchowej,
- Kształtuje umiejętności rozpoznawania i podawania nazw części garderoby,
- Doskonali umiejętność rozróżniania prawej i lewej strony ciała,
- Kształtuje umiejetstoci odkodowywania i kodowania informacji,
- Rozwija umiejętność obserwacji przyrody,
- Buduje wiedzę na temat obiegu wody w przyrodzie,
- Kształci umiejętność wnioskowania.
10.03 – 14.03
„Porządki w ogrodzie”
Dziecko
- Utrwala wiedzę na temat charakterystycznych zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę,
- Kształtuje nawyk sprzątania po sobie,
- Kształtuje poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej,
- Zapoznaje się z pierwszymi wiosennymi kwiatami,
- Wdraża się do umiejętności globalnego czytania wybranych nazw wiosennych kwiatów,
- Zapoznaje się z etapami siania roślin,
- Rozwija postawy proekologiczne,
- Rozwija zainteresowania przyrodnicze dotyczące ptaków,
- Rozwija aparat mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze,
- Uwrażliwia się na piękno przyrody,
- Kształtuje umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach.
17.03 – 21.03
„Witaj Wiosno!”
Dziecko:
- Wzbogaca słownictwo o określenia charakteryzujące wiosnę,
- Doskonali umiejętność klasyfikowania przedmiotów (pary podobne, pary funkcyjne),
- Kształtuje poczucie rytmu, wyobraźnię muzyczną i ekspresję ruchową,
- Doskonali umiejętność rozpoznawania popularnych gatunków ptaków występujących w Polsce,
- Rozwija umiejętności utrzymywania równowagi, skoku na jednej nodze i obunóż,
- Uświadamia sobie potrzebę ruchu dla utrzymania zdrowia,
- Kształtuje odpowiedzialność za własne zdrowie,
- Wdraża się do poznawania różnych form ekspresji artystycznej – malarstwa, rzeźby, muzyki, poezji, prozy,
- Kształtuje umiejętność interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
- Wzbogaca wiedzę na temat polskich zwyczajów ludowych – topienia marzanny,
- Doskonali sprawność manualną.
24.03 – 28.03
„Zwierzęta na wiejskim podwórku”
Dziecko:
- Buduje wiedzę na temat pracy rolnika,
- Rozwija percepcję wzrokową poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic miedzy krajobrazem wsi i miast,
- Poszerza wiedzę na temat zwierząt hodowlanych w gospodarstwie,
- Doskonali umiejętności klasyfikowania przedmiotów,
- Rozwija aparat mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze,
- Wdraża się do umiejętności globalnego czytania wyrazów: kaczka, indyk, koza, pies, kot,
- Rozwija percepcję wzrokową poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic miedzy jajkami ptaków w gospodarstwie wiejskim,
- Wyrabia nawyk częstego i dokładnego mycia rąk przed przygotowywaniem i zjadaniem posiłków,
- Buduje wiedzę na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich,
- Kształtuje umiejętność układania i opowiadania historyjki obrazkowej.