• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia marzec – Muszelki

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc marzec

3.03 – 7.03

„W marcu jak w garncu”

Dziecko:

  • Rozwija twórcze myślenie podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek,
  • Uświadamia sobie potrzebę odpoczynku,
  • Rozbudza fantazje i wyobraźnię,
  • Kształtuje umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • Kształtuje poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresi ruchowej,
  • Kształtuje umiejętności rozpoznawania i podawania nazw części garderoby,
  • Doskonali umiejętność rozróżniania prawej i lewej strony ciała,
  • Kształtuje umiejetstoci odkodowywania i kodowania informacji,
  • Rozwija umiejętność obserwacji przyrody,
  • Buduje wiedzę na temat obiegu wody w przyrodzie,
  • Kształci umiejętność wnioskowania.

10.03 – 14.03

„Porządki w ogrodzie”

Dziecko

  • Utrwala wiedzę na temat charakterystycznych zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę,
  • Kształtuje nawyk sprzątania po sobie,
  • Kształtuje poczucie rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej,
  • Zapoznaje się z pierwszymi wiosennymi kwiatami,
  • Wdraża się do umiejętności globalnego czytania wybranych nazw wiosennych kwiatów,
  • Zapoznaje się z etapami siania roślin,
  • Rozwija postawy proekologiczne,
  • Rozwija zainteresowania przyrodnicze dotyczące ptaków,
  • Rozwija aparat mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze,
  • Uwrażliwia się na piękno przyrody,
  • Kształtuje umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach.

17.03 – 21.03

„Witaj Wiosno!”

Dziecko:

  • Wzbogaca słownictwo o określenia charakteryzujące wiosnę,
  • Doskonali umiejętność klasyfikowania przedmiotów (pary podobne, pary funkcyjne),
  • Kształtuje poczucie rytmu, wyobraźnię muzyczną i ekspresję ruchową,
  • Doskonali umiejętność rozpoznawania popularnych gatunków ptaków występujących w Polsce,
  • Rozwija umiejętności utrzymywania równowagi, skoku na jednej nodze i obunóż,
  • Uświadamia sobie potrzebę ruchu dla utrzymania zdrowia,
  • Kształtuje odpowiedzialność za własne zdrowie,
  • Wdraża się do poznawania różnych form ekspresji artystycznej – malarstwa, rzeźby, muzyki, poezji, prozy,
  • Kształtuje umiejętność interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
  • Wzbogaca wiedzę na temat polskich zwyczajów ludowych – topienia marzanny,
  • Doskonali sprawność manualną.

24.03 – 28.03

„Zwierzęta na wiejskim podwórku”

Dziecko:

  • Buduje wiedzę na temat pracy rolnika,
  • Rozwija percepcję wzrokową poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic miedzy krajobrazem wsi i miast,
  • Poszerza wiedzę na temat zwierząt hodowlanych w gospodarstwie,
  • Doskonali umiejętności klasyfikowania przedmiotów,
  • Rozwija aparat mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze,
  • Wdraża się do umiejętności globalnego czytania wyrazów: kaczka, indyk, koza, pies, kot,
  • Rozwija percepcję wzrokową poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic miedzy jajkami ptaków w gospodarstwie wiejskim,
  • Wyrabia nawyk częstego i dokładnego mycia rąk przed przygotowywaniem i zjadaniem posiłków,
  • Buduje wiedzę na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich,
  • Kształtuje umiejętność układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
Skip to content