• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień – Grupa „Rybki”.

Czego uczymy się w kwietniu w grupie trzylatków?

Tydzień 1: Zwierzęta domowe.
Tydzień 2: Dbamy o ziemię.
Tydzień 3: Wielkanoc.
Tydzień 4.: Moja miejscowość.

 

Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;

-precyzyjnie koloruje;

-odtwarza wiersz z pamięci;

-wypowiada się na forum grupy nt.  świąt wielkanocnych;

-słucha poleceń;

-zauważa zmiany pogodowe;

-aktywnie uczestniczy w zabawie relaksacyjnej;

-sprząta po skończonej zabawie;

-chętnie uczestniczy w zabawach  plastycznych;

-jest sprawne manualnie;

-wydziera z kolorowego papieru;

-projektuje pisankę;

-przestrzega zasad bezpieczeństwa;

-reaguje na polecenia;

-zna tradycje wielkanocne;

-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami;

-sprząta po skończonej zabawie;

-powtarza wiersz z pamięci;

-potrafi naśladować chód ptaka;

-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi;

-jest spostrzegawcze;

-dostosowuje ubiór do warunków pogodowych;

-pamięta o podlewaniu roślin;

-szanuje wytwory prac innych  oraz wybór zabawy;

-szanuje prawa innych w zabawie;

–  precyzyjnie koloruje;

-słucha uważnie wiersza;

-gra na instrumentach ilustrując i wiersz;

-chętnie i często spaceruje;

-przestrzega zasad podczas bezpiecznego spaceru;

-przelicza w czasie zabawy;

-składa obrazek z części;

-używa zwrotów: proszę, przepraszam , dziękuję;

-projektuje swoją palmę wielkanocną przyklejając różne drobne elementy;

-odgaduje zagadki;

-wypowiada się zdaniami;

-prowadzi obserwacje  podczas spaceru;

-prawidłowo przelicza liczebnikami;

-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;

-wymieni zabawy kotków;

-łączy w pary takie same koty;

-rozpoznaje zwierzęta domowe;

-wypowiada się na forum grupy;

-zauważa zmiany pogodowe;

-prawidłowo czworakuje;

-odnajduje różnice;

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;

-chętnie uczestniczy w zabawie;

-uważnie słucha wiersza;

-naśladuje głosy zwierząt;

-wymieni nazwy dzieci poszczególnych zwierząt;

-bawi się zgodnie z innymi;

-reaguje na polecenia;

-układa obrazek;

-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami;

-koloruje określone postaci;

-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi;

-samodzielnie próbuje się przebierać;

-wymieni cechy wiatru;

-wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne;

-szanuje prawa innych w zabawie;

– powtarza zgłoski;

-słucha uważnie piosenki;

-uczy się fragmentów piosenki na pamięć;

-chętnie i często spaceruje;

-naśladuje zwierzątka;

-wie, że niewłaściwe  zachowanie niesie ze sobą konsekwencje;

-odkłada zabawki na miejsce;

– po opisie słownym odgaduje nazwy zwierząt;

-rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe;

-wypowiada się pełnymi zdaniami;

-przestrzega zasad kodeksu;

-słucha uważnie poleceń;

-przegląda z zainteresowaniem albumy, książki o Polsce;

-rozpoznaje i nazywa wybrane miejsca;

-wypowiada się na forum grupy;

-zauważa zmiany pogodowe;

-buduje zgodnie z tematyką;

-odkłada zabawki po skończonej zabawie;

-wypowiada się na określony temat;

-uczestniczy w zabawie;

-dokonuje wyboru ulubionego miejsca w swojej miejscowości;

-projektuje strony albumu;

-w sposób właściwy i bezpieczny bawi się na placu;

-zna swój adres;

-klasyfikuje wg rodzaju;

-przelicza liczebnikami;

-porównuje i klasyfikuje;

-słucha uważnie legendy;

-szanuje wytwory prac innych;

-szanuje prawa innych w zabawie;

– rysuje  swój dom (sylweta domu z drzwiami i oknami);

-ilustruje treść wiersza grą na instrumentach lub ruchem;

-chętnie i często spaceruje;

-przestrzega zasad kodeksu przedszkolak podczas spaceru;

-reaguje na polecenia;

-wskazuje przedmioty wg wielkości;

-odgaduje tytuły piosenek po zaśpiewaniu  krótkich fragmentów melodii;

-rozpoznaje i nazywa drzewa;

-wypowiada się pełnymi zdaniami;

-chętnie przebywa na świeżym powietrzu;

-słucha poleceń nauczyciela;

-zna kolory pojemników i rodzaje odpadów do nich wrzucanych;

-wie co zagraża ziemi;

-nie popycha innych;

-odróżnia wiatr pożyteczny od szkodliwego;

-ma wiedzę nt. mrówek;

-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną;

-projektuje postać cudaka;

-przestrzega zasad bezpieczeństwa;

-używa określeń dotyczących orientacji w  otoczeniu;

-powtarza rymowankę;

-reaguje na polecenia;

-przelicza liczebnikami;

-zna  dobre zachowania ekologiczne;

-samodzielnie próbuje się przebierać;

-słucha poleceń nauczyciela;

-układa rytmy;

-szanuje wytwory prac innych;

-szanuje prawa innych w zabawie;

– kończy rozpoczęte zdanie;

-rozpoznaje odgłosy ziemi;

-ma poczucie rytmu;

-oszczędza wodę podczas  mycia zębów;

-rozumie, że niewłaściwe  zachowanie niesie za sobą konsekwencje;

-powtarza zgłoski w czasie zabawy naśladując głosy zwierząt;

-zna sposoby ochrony środowiska;

-wypowiada się pełnymi zdaniami;

-jest bacznym obserwatorem podczas spaceru;

-naśladuje dzień i noc;

-projektuje swój kosz;

-używa zwrotów grzecznościowych;

Skip to content