Czego uczymy się w kwietniu w grupie trzylatków?
Tydzień 1: Zwierzęta domowe.
Tydzień 2: Dbamy o ziemię.
Tydzień 3: Wielkanoc.
Tydzień 4.: Moja miejscowość.
Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;
-precyzyjnie koloruje;
-odtwarza wiersz z pamięci;
-wypowiada się na forum grupy nt. świąt wielkanocnych;
-słucha poleceń;
-zauważa zmiany pogodowe;
-aktywnie uczestniczy w zabawie relaksacyjnej;
-sprząta po skończonej zabawie;
-chętnie uczestniczy w zabawach plastycznych;
-jest sprawne manualnie;
-wydziera z kolorowego papieru;
-projektuje pisankę;
-przestrzega zasad bezpieczeństwa;
-reaguje na polecenia;
-zna tradycje wielkanocne;
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami;
-sprząta po skończonej zabawie;
-powtarza wiersz z pamięci;
-potrafi naśladować chód ptaka;
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi;
-jest spostrzegawcze;
-dostosowuje ubiór do warunków pogodowych;
-pamięta o podlewaniu roślin;
-szanuje wytwory prac innych oraz wybór zabawy;
-szanuje prawa innych w zabawie;
– precyzyjnie koloruje;
-słucha uważnie wiersza;
-gra na instrumentach ilustrując i wiersz;
-chętnie i często spaceruje;
-przestrzega zasad podczas bezpiecznego spaceru;
-przelicza w czasie zabawy;
-składa obrazek z części;
-używa zwrotów: proszę, przepraszam , dziękuję;
-projektuje swoją palmę wielkanocną przyklejając różne drobne elementy;
-odgaduje zagadki;
-wypowiada się zdaniami;
-prowadzi obserwacje podczas spaceru;
-prawidłowo przelicza liczebnikami;
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;
-wymieni zabawy kotków;
-łączy w pary takie same koty;
-rozpoznaje zwierzęta domowe;
-wypowiada się na forum grupy;
-zauważa zmiany pogodowe;
-prawidłowo czworakuje;
-odnajduje różnice;
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;
-chętnie uczestniczy w zabawie;
-uważnie słucha wiersza;
-naśladuje głosy zwierząt;
-wymieni nazwy dzieci poszczególnych zwierząt;
-bawi się zgodnie z innymi;
-reaguje na polecenia;
-układa obrazek;
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami;
-koloruje określone postaci;
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi;
-samodzielnie próbuje się przebierać;
-wymieni cechy wiatru;
-wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne;
-szanuje prawa innych w zabawie;
– powtarza zgłoski;
-słucha uważnie piosenki;
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć;
-chętnie i często spaceruje;
-naśladuje zwierzątka;
-wie, że niewłaściwe zachowanie niesie ze sobą konsekwencje;
-odkłada zabawki na miejsce;
– po opisie słownym odgaduje nazwy zwierząt;
-rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe;
-wypowiada się pełnymi zdaniami;
-przestrzega zasad kodeksu;
-słucha uważnie poleceń;
-przegląda z zainteresowaniem albumy, książki o Polsce;
-rozpoznaje i nazywa wybrane miejsca;
-wypowiada się na forum grupy;
-zauważa zmiany pogodowe;
-buduje zgodnie z tematyką;
-odkłada zabawki po skończonej zabawie;
-wypowiada się na określony temat;
-uczestniczy w zabawie;
-dokonuje wyboru ulubionego miejsca w swojej miejscowości;
-projektuje strony albumu;
-w sposób właściwy i bezpieczny bawi się na placu;
-zna swój adres;
-klasyfikuje wg rodzaju;
-przelicza liczebnikami;
-porównuje i klasyfikuje;
-słucha uważnie legendy;
-szanuje wytwory prac innych;
-szanuje prawa innych w zabawie;
– rysuje swój dom (sylweta domu z drzwiami i oknami);
-ilustruje treść wiersza grą na instrumentach lub ruchem;
-chętnie i często spaceruje;
-przestrzega zasad kodeksu przedszkolak podczas spaceru;
-reaguje na polecenia;
-wskazuje przedmioty wg wielkości;
-odgaduje tytuły piosenek po zaśpiewaniu krótkich fragmentów melodii;
-rozpoznaje i nazywa drzewa;
-wypowiada się pełnymi zdaniami;
-chętnie przebywa na świeżym powietrzu;
-słucha poleceń nauczyciela;
-zna kolory pojemników i rodzaje odpadów do nich wrzucanych;
-wie co zagraża ziemi;
-nie popycha innych;
-odróżnia wiatr pożyteczny od szkodliwego;
-ma wiedzę nt. mrówek;
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną;
-projektuje postać cudaka;
-przestrzega zasad bezpieczeństwa;
-używa określeń dotyczących orientacji w otoczeniu;
-powtarza rymowankę;
-reaguje na polecenia;
-przelicza liczebnikami;
-zna dobre zachowania ekologiczne;
-samodzielnie próbuje się przebierać;
-słucha poleceń nauczyciela;
-układa rytmy;
-szanuje wytwory prac innych;
-szanuje prawa innych w zabawie;
– kończy rozpoczęte zdanie;
-rozpoznaje odgłosy ziemi;
-ma poczucie rytmu;
-oszczędza wodę podczas mycia zębów;
-rozumie, że niewłaściwe zachowanie niesie za sobą konsekwencje;
-powtarza zgłoski w czasie zabawy naśladując głosy zwierząt;
-zna sposoby ochrony środowiska;
-wypowiada się pełnymi zdaniami;
-jest bacznym obserwatorem podczas spaceru;
-naśladuje dzień i noc;
-projektuje swój kosz;
-używa zwrotów grzecznościowych;