• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad – Grupa „Rybki”.

Czego uczymy się w listopadzie w grupie trzylatków?

Tydzień 1:  Dbamy o zdrowie jesienią.
Tydzień 2: Jestem małym patriotą.

Tydzień 3: Jak przekazujemy informacje?
Tydzień 4: Mój przyjaciel miś.

Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;

-naśladuje wybrane dźwięki;

-słucha wiersza z uwaga;

-wie kto to jest „patriota”;

-przyjmuje postawę „baczność”;

-oczyszcza obuwie przed wejściem do budynku;

-zna kolory flagi polskiej;

-reaguje na polecenia słowne;

-koloruje obrazek z postacią;

-zna wizerunek postaci Józefa Piłsudskiego;

-wie kto to jest bohater narodowy;

-przyjmuje postawę „baczność”;

-odnajduje na mapie Polskie góry Tatry i Morze Bałtyckie;

-sprząta po skończonej zabawie;

-koloruje domki;

-układa rytm prostokątów z dwóch kolorach;

-nie oddala się od grupy;

-przelicza klocki i wrzuca odpowiednią liczbę klocków;

-właściwie korzysta z zabawek;

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;

-odtwarza rytm za pomocą klaskania, tupania;

-śpiewa fragmenty lub całość piosenki;

-rozpoznaje i nazywa kolory;

-składa z elementów dom;

-zna legendę o powstaniu państwa polskiego;

-zauważa miejsca dla swojej miejscowości;

-uważnie słucha legendy;

-wypowiada się nt. jej treści;

-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy;

-używa zwrotów grzecznościowych;

-wie kto to jest listonosz;

-zna znaczenie słów : nadawca, adresat;

-zna swoje imię i nazwisko;

-rozpoznaje wizytówkę ze swoim imieniem;

-odkłada zabawki na miejsce;

-powtarza rymowankę;

-zna imiona swoich kolegów i koleżanek;

-rysuje samodzielnie rysunkowy list;

-prawidłowo posługuje się kredkami;

-potrafi się przedstawić;

-zna swój adres;

-nie niszczy zabawek;

-wdrażanie do porządkowania sali;

-rozpoznaje określone dźwięki;

-segreguje koperty na duże i małe;

-porównuje liczebność zbiorów;

-układa przedmioty od najmniejszej do największej;

-prawidłowo wypowiada dźwięki naśladowcze;

-wykonuje zadania ruchowe zgodnie z opowieścią;

-szybko reaguje na sygnały;

-wygrywa rytmicznie określone rytmy;

-bawi się zgodnie z innymi;

-wyśpiewuje sylabami określone melodie;

-układa historyjkę związaną z drogą listu od nadawcy do odbiorcy;

-jest aktywne ruchowo;

-łączy klocki ze sobą tworząc budowle;

-porządkuje zabawki;

-prawidłowo posługuje się kredkami i koloruje;

-wie kto to jest przyjaciel;

-współdziała w zabawie i pracy;

-tańczy z przyjacielem;

-właściwie się ubiera;

-aktywnie uczestniczy w zabawie;

-prawidłowo postępuje wg instrukcji;

-przestrzega ustalonych zasad;

-przelicza i koloruje właściwa ilość kółek;

-rysuje pastelami na określony temat;

-właściwie posługuje się kredkami;

-posługuje się umiarkowanym głosem;

-współdziała w zabawie  z innymi;

-szanuje wspólne zabawki;

-nie niszy zabawek;

-nazywa swoje emocje;

-wie które są pozytywne a które negatywne;

-tańczy w przyjacielem;

-dorysowuje elementy twarzy misia;

-odkłada zabawki na miejsce;

-słucha uważnie bajki   czytanej;

-ma poczucie rytmu;

-śpiewa refren piosenki;

-tańczy przy muzyce;

-przestrzega zasad bezpieczeństwa na placu zabaw;

-buduje z klocków na określony temat;

-bawi się zgodnie z innymi mówiąc umiarkowanym głosem;

-odnajduje pary;

-zna historie pluszowego misia;

-opowiada o swoim misiu;

-wymieni imiona ulubionych misiów;

-tańczy przy muzyce;

-wykonuje określone zadania słowno-ruchowe;

-z zaciekawieniem ogląda książki;

-ogląda film z uwagą;

-wypowiada się nt. treści filmu;

-nazywa zwierzęta spotkane na spacerze;

-słucha poleceń nauczyciela;

-spontanicznie udziela odpowiedzi;

-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy;

-wspólnie z innymi urządza wystawkę;

-nazywa elementy obrazka;

-układa je na narysowanym podkładzie i przykleja;

-bawi się w sposób bezpieczny na placu przedszkolnym;

-prawidłowo wykonuje zadanie ruchowe;

-łączy liną określone obrazki;

-używa zwrotów grzecznościowych;

-jest spostrzegawcze;

-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej ;

-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi;

-szybko reaguje na sygnały;

-zauważa piękne elementy przyrodnicze;

-lepi z masy solnej;

-przestrzega zasad kodeksu;

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne;

-rozpoznaje i nazywa instrumenty;

-gra na wybranym instrumencie;

-lubi przebywać na świeżym powietrzu;

-prawidłowo posługuje się kredkami;

-koloruje obrazek;

-pomaga innym w porządkowaniu;

-koloruje wybrany obrazek;

-opowiada z wykorzystaniem przygotowanych ilustracji;

-buduje prawidłowe zdania;

-mówi w sposób zrozumiały i logiczny;

-prawidłowo wypowiada zgłoski;

-wyróżnia zdrowe produkty;

-wie, które z produktów są niezdrowe;

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne;

-aktywnie uczestniczy w zabawach muzycznych;

-zauważa zmiany w przyrodzie;

-odgaduje nazwy owocu używając dotyku;

-bawi się zgodnie z przyjętymi zasadami;

-wie, ze ruch to zdrowie;

-nazywa określone sporty (piłka nożna, siatkówka….);

-wie, ze zabawy na powietrzu wzmacniają odporność;

-wymieni przybory higieny osobistej i odpowie do czego służą;

 

Skip to content