Czego uczymy się w listopadzie w grupie trzylatków?
Tydzień 1: Dbamy o zdrowie jesienią.
Tydzień 2: Jestem małym patriotą.
Tydzień 3: Jak przekazujemy informacje?
Tydzień 4: Mój przyjaciel miś.
Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;
-naśladuje wybrane dźwięki;
-słucha wiersza z uwaga;
-wie kto to jest „patriota”;
-przyjmuje postawę „baczność”;
-oczyszcza obuwie przed wejściem do budynku;
-zna kolory flagi polskiej;
-reaguje na polecenia słowne;
-koloruje obrazek z postacią;
-zna wizerunek postaci Józefa Piłsudskiego;
-wie kto to jest bohater narodowy;
-przyjmuje postawę „baczność”;
-odnajduje na mapie Polskie góry Tatry i Morze Bałtyckie;
-sprząta po skończonej zabawie;
-koloruje domki;
-układa rytm prostokątów z dwóch kolorach;
-nie oddala się od grupy;
-przelicza klocki i wrzuca odpowiednią liczbę klocków;
-właściwie korzysta z zabawek;
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;
-odtwarza rytm za pomocą klaskania, tupania;
-śpiewa fragmenty lub całość piosenki;
-rozpoznaje i nazywa kolory;
-składa z elementów dom;
-zna legendę o powstaniu państwa polskiego;
-zauważa miejsca dla swojej miejscowości;
-uważnie słucha legendy;
-wypowiada się nt. jej treści;
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy;
-używa zwrotów grzecznościowych;
-wie kto to jest listonosz;
-zna znaczenie słów : nadawca, adresat;
-zna swoje imię i nazwisko;
-rozpoznaje wizytówkę ze swoim imieniem;
-odkłada zabawki na miejsce;
-powtarza rymowankę;
-zna imiona swoich kolegów i koleżanek;
-rysuje samodzielnie rysunkowy list;
-prawidłowo posługuje się kredkami;
-potrafi się przedstawić;
-zna swój adres;
-nie niszczy zabawek;
-wdrażanie do porządkowania sali;
-rozpoznaje określone dźwięki;
-segreguje koperty na duże i małe;
-porównuje liczebność zbiorów;
-układa przedmioty od najmniejszej do największej;
-prawidłowo wypowiada dźwięki naśladowcze;
-wykonuje zadania ruchowe zgodnie z opowieścią;
-szybko reaguje na sygnały;
-wygrywa rytmicznie określone rytmy;
-bawi się zgodnie z innymi;
-wyśpiewuje sylabami określone melodie;
-układa historyjkę związaną z drogą listu od nadawcy do odbiorcy;
-jest aktywne ruchowo;
-łączy klocki ze sobą tworząc budowle;
-porządkuje zabawki;
-prawidłowo posługuje się kredkami i koloruje;
-wie kto to jest przyjaciel;
-współdziała w zabawie i pracy;
-tańczy z przyjacielem;
-właściwie się ubiera;
-aktywnie uczestniczy w zabawie;
-prawidłowo postępuje wg instrukcji;
-przestrzega ustalonych zasad;
-przelicza i koloruje właściwa ilość kółek;
-rysuje pastelami na określony temat;
-właściwie posługuje się kredkami;
-posługuje się umiarkowanym głosem;
-współdziała w zabawie z innymi;
-szanuje wspólne zabawki;
-nie niszy zabawek;
-nazywa swoje emocje;
-wie które są pozytywne a które negatywne;
-tańczy w przyjacielem;
-dorysowuje elementy twarzy misia;
-odkłada zabawki na miejsce;
-słucha uważnie bajki czytanej;
-ma poczucie rytmu;
-śpiewa refren piosenki;
-tańczy przy muzyce;
-przestrzega zasad bezpieczeństwa na placu zabaw;
-buduje z klocków na określony temat;
-bawi się zgodnie z innymi mówiąc umiarkowanym głosem;
-odnajduje pary;
-zna historie pluszowego misia;
-opowiada o swoim misiu;
-wymieni imiona ulubionych misiów;
-tańczy przy muzyce;
-wykonuje określone zadania słowno-ruchowe;
-z zaciekawieniem ogląda książki;
-ogląda film z uwagą;
-wypowiada się nt. treści filmu;
-nazywa zwierzęta spotkane na spacerze;
-słucha poleceń nauczyciela;
-spontanicznie udziela odpowiedzi;
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy;
-wspólnie z innymi urządza wystawkę;
-nazywa elementy obrazka;
-układa je na narysowanym podkładzie i przykleja;
-bawi się w sposób bezpieczny na placu przedszkolnym;
-prawidłowo wykonuje zadanie ruchowe;
-łączy liną określone obrazki;
-używa zwrotów grzecznościowych;
-jest spostrzegawcze;
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej ;
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi;
-szybko reaguje na sygnały;
-zauważa piękne elementy przyrodnicze;
-lepi z masy solnej;
-przestrzega zasad kodeksu;
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne;
-rozpoznaje i nazywa instrumenty;
-gra na wybranym instrumencie;
-lubi przebywać na świeżym powietrzu;
-prawidłowo posługuje się kredkami;
-koloruje obrazek;
-pomaga innym w porządkowaniu;
-koloruje wybrany obrazek;
-opowiada z wykorzystaniem przygotowanych ilustracji;
-buduje prawidłowe zdania;
-mówi w sposób zrozumiały i logiczny;
-prawidłowo wypowiada zgłoski;
-wyróżnia zdrowe produkty;
-wie, które z produktów są niezdrowe;
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne;
-aktywnie uczestniczy w zabawach muzycznych;
-zauważa zmiany w przyrodzie;
-odgaduje nazwy owocu używając dotyku;
-bawi się zgodnie z przyjętymi zasadami;
-wie, ze ruch to zdrowie;
-nazywa określone sporty (piłka nożna, siatkówka….);
-wie, ze zabawy na powietrzu wzmacniają odporność;
-wymieni przybory higieny osobistej i odpowie do czego służą;