Czego uczymy się w lutym w grupie trzylatków?
Tydzień I: Bezpieczne ferie zimowe. zimowe.
Tydzień II: W lodowej krainie.
Tydzień III: Zwierzęta egzotyczne.
Tydzień IV: W kosmosie.
Umiejętności dziecka:
– utrwalają umiejętności pracy zespołowej, umiejętności logicznego myślenia;
– znają i utrwalają zasady bezpiecznego spędzania czasu wolnego w ferie;
– chętnie pracują w zespole i grupie;
– znają formy zabaw na śniegu oraz wybrane sporty zimowe;
– kształtują nawyki poczucia odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo własne i innych;
– potrafią ułożyć rozsypankę oraz rozwiązać proste zagadki o zimie;
– wiedzą, że należy unikać miejsc niebezpiecznych podczas zabawy;
– odróżniają miejsca zabaw bezpiecznych od niebezpiecznych;
– umieją ocenić postępowanie rówieśników;
– umieją nazwać sporty zimowe i sprzęt do sportów zimowych;
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;
-dorysowuje elementy bałwanka;
-rozpoznaje zimowe krajobrazy;
-wypowiada się na forum grupy;
-słucha poleceń;
-zauważa zmiany pogodowe;
-stara się prawidłowo posługiwać kredkami;
-odkłada zabawki po skończonej zabawie ;
-używa zwrotów grzecznościowych;
-wie jak wygląda gwiazdka śniegowa;
-łączy klejem paski papieru i maluje je białą farbą;
-wspólnie z innymi lepi bałwana;
-reaguje na polecenia;
-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom;
-rozpoznaje zwierzęta i wskazuje największe;
-przelicza liczebnikami;
-jest spostrzegawcze;
-tworzy pary zwierząt;
-samodzielnie próbuje się przebierać;
-łączy w pary pingwiny;
-szanuje prawa innych w zabawie;
-słucha uważnie opowieści słownej;
-odgaduje zagadki;
-słucha uważnie piosenki;
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć;
-chętnie i często spaceruje;
-rozumie, że złe zachowanie niesie ze sobą konsekwencje;
-zapamiętuje miejsce i położenia zabawki;
-rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta polarne;
-odpowiada na pytania;
-samodzielnie organizuje sobie zabawę;
-nazywa zwierzęta egzotyczne ;
-rozpoznaje zwierzęta egzotyczne;
-wypowiada się na forum grupy;
-naśladuje ruchy i głosy zwierząt;
-chętnie uczestniczy w zabawi ;
-wie jak wygląda lew;
-stempluje korkiem grzywę lwa;
-dba o estetykę pracy;
-rzuca śnieżkami do celu;
-reaguje na polecenia;
-składa obrazek z części w całość;
-segreguje wg koloru i gatunku, przelicza;
-samodzielnie próbuje się przebierać;
-szanuje prawa innych w zabawie;
-jest sprawne manualnie i lepi z plasteliny;
-odtwarza rytmiczne teksty;
-przestrzega ustalonych zasad ;
-rozumie, że należy sprzątać zabawki;
-prawidłowo wypowiada zgłoski;
-zna zasady zachowania w ZOO;
-prawidłowo formułuje wypowiedzi ;
-jest sprawne ruchowo;
-wykonuje ćwiczenia oddechowe;
-używa zwrotów grzecznościowych;
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;
-interesuje się kosmosem;
-chętnie ćwiczy w parze;
-słucha uważnie innych;
-wypowiada się na forum grupy;
-słucha poleceń;
-w sposób bezpieczny porusza się po chodniku;
-używa zwrotów grzecznościowych;
-słucha zagadki i wierszyka;
-postępuje wg instrukcji nauczyciela;