• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty – Grupa „Rybki”.

Czego uczymy się w lutym w grupie trzylatków?

 

Tydzień I: Bezpieczne ferie zimowe. zimowe.

Tydzień II: W lodowej krainie.

Tydzień III: Zwierzęta egzotyczne.

Tydzień IV: W kosmosie.

Umiejętności dziecka:

– utrwalają umiejętności pracy zespołowej, umiejętności logicznego myślenia;

– znają i utrwalają zasady bezpiecznego spędzania czasu wolnego w ferie;

– chętnie pracują w zespole i grupie;

– znają formy zabaw na śniegu oraz wybrane sporty zimowe;

– kształtują nawyki poczucia odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo własne i innych;

– potrafią ułożyć rozsypankę oraz rozwiązać proste zagadki o zimie;

– wiedzą, że należy unikać miejsc niebezpiecznych podczas zabawy;

– odróżniają miejsca zabaw bezpiecznych od niebezpiecznych;

– umieją ocenić postępowanie rówieśników;

– umieją nazwać sporty zimowe i sprzęt do sportów zimowych;

-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;

-dorysowuje elementy bałwanka;

-rozpoznaje zimowe krajobrazy;

-wypowiada się na forum grupy;

-słucha poleceń;

-zauważa zmiany pogodowe;

-stara się prawidłowo posługiwać kredkami;

-odkłada zabawki po skończonej zabawie ;

-używa zwrotów grzecznościowych;

-wie jak wygląda gwiazdka śniegowa;

-łączy klejem paski papieru i maluje je białą farbą;

-wspólnie z innymi lepi bałwana;

-reaguje na polecenia;

-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom;

-rozpoznaje zwierzęta i wskazuje największe;

-przelicza liczebnikami;

-jest spostrzegawcze;

-tworzy pary zwierząt;

-samodzielnie próbuje się przebierać;

-łączy w pary pingwiny;

-szanuje prawa innych w zabawie;

-słucha uważnie opowieści słownej;

-odgaduje zagadki;

-słucha uważnie piosenki;

-uczy się fragmentów piosenki na pamięć;

-chętnie i często spaceruje;

-rozumie, że złe zachowanie niesie ze sobą konsekwencje;

-zapamiętuje miejsce i położenia zabawki;

-rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta polarne;

-odpowiada na pytania;

-samodzielnie organizuje sobie zabawę;

-nazywa zwierzęta egzotyczne ;

-rozpoznaje zwierzęta egzotyczne;

-wypowiada się na forum grupy;

-naśladuje ruchy i głosy zwierząt;

-chętnie uczestniczy w zabawi ;

-wie jak wygląda lew;

-stempluje korkiem grzywę lwa;

-dba o estetykę pracy;

-rzuca śnieżkami do celu;

-reaguje na polecenia;

-składa obrazek z części w całość;

-segreguje wg koloru i gatunku, przelicza;

-samodzielnie próbuje się przebierać;

-szanuje prawa innych w zabawie;

-jest sprawne manualnie i lepi z plasteliny;

-odtwarza rytmiczne teksty;

-przestrzega ustalonych zasad ;

-rozumie, że należy sprzątać zabawki;

-prawidłowo wypowiada zgłoski;

-zna zasady zachowania w ZOO;

-prawidłowo formułuje wypowiedzi ;

-jest sprawne ruchowo;

-wykonuje ćwiczenia oddechowe;

-używa zwrotów grzecznościowych;

-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;

-interesuje się kosmosem;

-chętnie ćwiczy w parze;

-słucha uważnie innych;

-wypowiada się na forum grupy;

-słucha poleceń;

-w sposób bezpieczny porusza się po chodniku;

-używa zwrotów grzecznościowych;

-słucha zagadki i wierszyka;

-postępuje wg instrukcji nauczyciela;

 

 

 

 

 

Skip to content