Czego uczymy się w maju w grupie trzylatków?
Tydzień 1: Jestem Polakiem, jestem Europejczykiem.
Tydzień 2: Na majowej łące.
Tydzień 3: Gdzie pracują rodzice.
Tydzień 4: Kocham mamę i tatę.
Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;
-interesuje się Polską i różnymi regionami Polski;
-wypowiada się na forum grupy;
-nazywa poszczególne symbole narodowe;
-zna nazwę swojego kraju;
-sprząta po skończonej zabawie;
-chętnie uczestniczy w zabawach;
-rozpoznaje kontur Polski;
-wspólnie z innymi wykonuje pracę plastyczną;
-odnajduje symbole narodowe podczas spaceru;
-szuka swojej pary;
-wie jakie miasto jest stolicą;
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami;
-tworzy kwiaty stemplując;
-przelicza liczebnikami;
-potrafi segregować wg rodzaju;
-rozpoznaje, nazywa odgłosy;
-szybko odnajduje parę;
-jest aktywne w zabawie;
-szanuje wytwory prac innych;
-szanuje prawa innych w zabawie;
– odtwarza określone rytmy;
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej;
-słucha uważnie hymnu;
zachowując właściwą postawę;
-samodzielnie wykonuje flagę Polski;
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami z innymi dziećmi;
-odgaduje skąd dochodzi głos;
-wykonuje ćwiczenia naśladowcze;
-rozpoznaje naszą flagę;
-wie jak wygląda flaga unii;
-wypowiada się pełnymi zdaniami;
-potrafi rywalizować;
-umie przegrywać, godzi się z porażką;
-lubi słuchać bajek czytanych przez dorosłych;
-używa zwrotów grzecznościowych;
-próbuje identycznie pokolorować skrzydło motyla;
-rozpoznaje i nazywa owady mieszkające na łące;
-wypowiada się na forum grupy;
-zauważa motylki;
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;
-sprząta po skończonej zabawie;
-chętnie uczestniczy w zabawie słowno-ruchowej;
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną techniką orgiami;
-bawi się wspólnie z innymi dziećmi;
-reaguje na polecenia;
-odgaduje nazwy owadów;
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami;
-sprząta po skończonej zabawie;
-prawidłowo wypowiada określone zgłoski;
-przelicza liczebnikami;
-układa kropki wg polecenia;
-jest spostrzegawcze;
-samodzielnie próbuje się przebierać w szatni;
-naśladuje zachowania owadów;
-poprawnie układa rytmy;
– odgaduje nazwy owadów po opisie słownym;
-słucha uważnie piosenki;
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć;
-improwizuje przy muzyce;
-dostosowuje ubiór do pogody;
-potrafi naśladować zwierzęta;
-chętnie rysuje po śladzie;
– chętnie współdziała w zabawie;
-przelicza i podaje właściwą liczbę uderzeń;
-potrafi podać kilka informacji o pszczole;
-jest bacznym obserwatorem podczas spaceru;
-ma poczucie równowagi;
-rysuje w powietrzu figury: koło, kwadrat , trójkąt;
-nazywa zawody rodziców;
-wypowiada się na forum grupy;
-słucha poleceń;
-jest samodzielne w szatni;
-wie czym zajmuje się krawcowa;
-odkłada zabawki po skończonej zabawie;
-projektuje wzór tkaniny;
-dba o estetykę miejsca pracy;
-przestrzega zasad bezpiecznej zabawy na placu;
-rytmizuje tekst wierszyka;
-potrafi być wesoły i smutny;
-rozpoznaje i nazywa emocje;
-przelicza liczebnikami;
-tworzy zbiory owoców;
-rozpoznaje niektóre kwiaty w ogrodzie;
-wykonuje plastyczno- graficzne ćwiczenie;
– śpiewa indywidualnie swoje teksty;
-wypowiada się na temat swojej rodziny;
-zna członków swojej rodziny;
-chętnie i często spaceruje;
-przestrzega zasad kodeksu;
-poprawnie wypowiada zgłoski;
-rozumie, że za złe zachowanie trzeba ponieść konsekwencje;
-słucha poleceń ruchowych i sprawnie je wykonuje;
-wie czym są obowiązki;
-wymieni kilka swoich obowiązków domowych;
-wypowiada się pełnymi zdaniami;
-wie czym zajmuje się kucharz;
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi, używa słów proszę, przepraszam, dziękuję;
-prowadzi palcem po wzorze;
-mówi fragmenty wiersza z pamięci;
-wypowiada się na forum grupy;
-jest sprawne ruchowo;
-układa obrazek w całość;
-stara się narysować portret rodziców;
-dba o estetykę swojej pracy;
-przestrzega zasad bezpiecznej zabawy na placu;
-śpiewa proste rymowanki;
-recytuje i śpiewa na forum grupy;
-jest śmiałe i odważne;
-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi;
-układa rytmy kwiatowe;
-zachowuje się w sposób bezpieczny podczas spaceru;
-stara się precyzyjnie kolorować kwiatka dla mamy;
-podskakuje zgodnie z podanym rytmem;
-rozpoznaje członków rodziny;
-ilustruje treść opowieści ruchem;
-pomaga innym;
-bawi się z rówieśnikami;
-szybko ustawia się w kole;
-łączy w pary kubek i talerzyk;
-uważnie słucha słów i klaszcze na podane słowo;
-słucha wiersza;
-zauważa zmiany w przyrodzie;
-rozpoznaje i nazywa kolory;
-samodzielnie organizuje sobie zabawę;