• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc maj – Grupa „Rybki”.

Czego uczymy się w maju w grupie trzylatków?

Tydzień 1: Jestem Polakiem, jestem Europejczykiem.
Tydzień 2: Na majowej łące.
Tydzień 3: Gdzie pracują rodzice.
Tydzień 4: Kocham mamę i tatę.

 

Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;

-interesuje się Polską i różnymi regionami  Polski;

-wypowiada się na forum grupy;

-nazywa poszczególne symbole narodowe;

-zna nazwę swojego kraju;

-sprząta po skończonej zabawie;

-chętnie uczestniczy w zabawach;

-rozpoznaje kontur Polski;

-wspólnie  z innymi wykonuje pracę plastyczną;

-odnajduje symbole narodowe podczas spaceru;

-szuka swojej pary;

-wie jakie miasto jest stolicą;

-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami;

-tworzy kwiaty stemplując;

-przelicza liczebnikami;

-potrafi segregować wg rodzaju;

-rozpoznaje, nazywa odgłosy;

-szybko odnajduje parę;

-jest aktywne w zabawie;

-szanuje wytwory prac innych;

-szanuje prawa innych w zabawie;

–  odtwarza  określone rytmy;

-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej;

-słucha uważnie hymnu;

zachowując właściwą postawę;

-samodzielnie wykonuje flagę Polski;

-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami z innymi dziećmi;

-odgaduje skąd dochodzi głos;

-wykonuje ćwiczenia naśladowcze;

-rozpoznaje naszą flagę;

-wie jak wygląda flaga unii;

-wypowiada się pełnymi zdaniami;

-potrafi rywalizować;

-umie przegrywać, godzi się z porażką;

-lubi słuchać bajek czytanych przez dorosłych;

-używa zwrotów grzecznościowych;

-próbuje identycznie pokolorować skrzydło motyla;

-rozpoznaje i nazywa owady mieszkające na łące;

-wypowiada się na forum grupy;

-zauważa motylki;

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;

-sprząta po skończonej zabawie;

-chętnie uczestniczy w zabawie słowno-ruchowej;

-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną techniką orgiami;

-bawi się wspólnie z innymi dziećmi;

-reaguje na polecenia;

-odgaduje nazwy owadów;

-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami;

-sprząta po skończonej zabawie;

-prawidłowo wypowiada określone zgłoski;

-przelicza liczebnikami;

-układa kropki wg polecenia;

-jest spostrzegawcze;

-samodzielnie próbuje się przebierać   w szatni;

-naśladuje zachowania owadów;

-poprawnie układa rytmy;

– odgaduje nazwy  owadów po opisie słownym;

-słucha uważnie piosenki;

-uczy się fragmentów piosenki na pamięć;

-improwizuje przy muzyce;

-dostosowuje ubiór do pogody;

-potrafi naśladować zwierzęta;

-chętnie rysuje po śladzie;

– chętnie współdziała w zabawie;

-przelicza i podaje właściwą liczbę uderzeń;

-potrafi podać  kilka informacji o pszczole;

-jest bacznym obserwatorem podczas spaceru;

-ma poczucie równowagi;

-rysuje w powietrzu figury: koło, kwadrat , trójkąt;

-nazywa zawody rodziców;

-wypowiada się na forum grupy;

-słucha poleceń;

-jest samodzielne w szatni;

-wie czym zajmuje się krawcowa;

-odkłada zabawki po skończonej zabawie;

-projektuje wzór tkaniny;

-dba o estetykę miejsca pracy;

-przestrzega zasad bezpiecznej zabawy na placu;

-rytmizuje tekst wierszyka;

-potrafi być wesoły i smutny;

-rozpoznaje i nazywa emocje;

-przelicza liczebnikami;

-tworzy zbiory owoców;

-rozpoznaje niektóre kwiaty w ogrodzie;

-wykonuje plastyczno- graficzne ćwiczenie;

– śpiewa indywidualnie swoje teksty;

-wypowiada się na temat swojej rodziny;

-zna członków swojej rodziny;

-chętnie i często spaceruje;

-przestrzega zasad kodeksu;

-poprawnie wypowiada zgłoski;

-rozumie, że za złe zachowanie trzeba ponieść konsekwencje;

-słucha poleceń ruchowych  i sprawnie je wykonuje;

-wie czym są obowiązki;

-wymieni kilka swoich obowiązków domowych;

-wypowiada się pełnymi zdaniami;

-wie czym zajmuje się kucharz;

-bawi się zgodnie z innymi dziećmi, używa słów proszę, przepraszam, dziękuję;

-prowadzi palcem po wzorze;

-mówi fragmenty wiersza z pamięci;

-wypowiada się na forum grupy;

-jest sprawne ruchowo;

-układa obrazek w całość;

-stara się narysować portret rodziców;

-dba o estetykę swojej pracy;

-przestrzega zasad bezpiecznej zabawy na placu;

-śpiewa proste rymowanki;

-recytuje i śpiewa na forum grupy;

-jest śmiałe i odważne;

-przelicza liczebnikami  głównymi i porządkowymi;

-układa rytmy kwiatowe;

-zachowuje się w sposób bezpieczny podczas spaceru;

-stara się precyzyjnie kolorować  kwiatka dla mamy;

-podskakuje zgodnie z podanym rytmem;

-rozpoznaje członków rodziny;

-ilustruje  treść opowieści  ruchem;

-pomaga innym;

-bawi się z rówieśnikami;

-szybko ustawia się w kole;

-łączy w pary kubek i talerzyk;

-uważnie słucha słów i klaszcze na podane słowo;

-słucha wiersza;

-zauważa zmiany w przyrodzie;

-rozpoznaje i nazywa kolory;

-samodzielnie organizuje sobie zabawę;

Skip to content