Czego uczymy się w marcu w grupie trzylatków?
Tydzień 1. W marcu jak w garncu.
Tydzień 2. Dbamy o zdrowie na przedwiośniu.
Tydzień 3. Nadchodzi wiosna.
Tydzień 4. W gospodarstwie.
Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;
-dzieli drzewa na iglaste i liściaste;
-rozpoznaje symptomy wiosny;
-wypowiada się na forum grupy;
-słucha poleceń;
-bawi się bezpiecznie;
-stara się prawidłowo posługiwać się kredkami;
-odkłada zabawki po zabawie;
-używa zwrotów grzecznościowych;
-czeka na swoją kolej w zabawie;
-jest sprawne manualnie;
-łączy klejem kulki z papieru z kartką tworząc drzewo;
-dobiera właściwe części garderoby wiosennej;
-reaguje na polecenia;
-aktywnie uczestniczy w zabawie z chustą;
-powtarza rymowankę;
-zapamiętuje jej treść;
-przelicza liczebnikami;
-jest spostrzegawcze;
-słucha uważnie poleceń;
-samodzielnie próbuje się przebierać;
-szybko reaguje na polecenia;
-odkłada zabawki na miejsce;
-szanuje prawa innych w zabawie;
-odgaduje zagadki o wiośnie;
-słucha uważnie rymowanki i ją powtarza;
-improwizuje w zabawie;
-chętnie i często spaceruje;
-zauważa zmiany w otoczeniu;
-odnajduje swój kolor;
-rozumie, ze złe zachowanie niesie konsekwencje;
-przestrzega ustalonych zasad;
-aktywnie uczestniczy w zabawie;
-słucha uważnie wiersza;
-odpowiada na pytania;
-wymieni cechy charakterystyczne dla pory roku – wiosny;
-słucha treści wierszyka i dorysowuje brakujące elementy;
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami;
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi i dba o porządek ;
-odgaduje zagadki słowne;
-rozumie potrzebę hodowli i zjadania warzyw;
-zauważa zmiany pogodowe;
-wypowiada się nt. czynników wzrostowych roślin;
-używa słów proszę, dziękuje, przepraszam;
-używa zwrotów grzecznościowych;
-chętnie uczestniczy w zabawie;
-wie jak wygląda cebulka;
-potrafi malować farbami;
-nie przeszkadza innym podczas malowania;
-przestrzega zasad kodeksu przedszkolnego;
-reaguje na polecenia;
-poprawnie wykonuje ćwiczenia oddechowe;
-sprząta po skończonej zabawie;
-aktywnie uczestniczy w zabawie w skojarzenia;
-uważnie ogląda film;
-odpowiada na pytania;
-samodzielnie próbuje się przebierać;
-obserwuje zjawiska przyrodnicze;
-ma poczucie równowagi;
-jest sprawne ruchowo;
– rozpoznaje i nazywa figury geometryczne;
-odgaduje dźwięki wydawane przez instrumenty;
-improwizuje ruchem utwory muzyki klasycznej;
-chętnie i często przebywa na placu zabaw;
-jest spostrzegawcze słuchowo;
-organizuje sobie czas wolny;
-bawi się zgodnie z innymi;
-nazywa części garderoby i dopasowuje je do pogody ;
-słucha z uwagą wiersza;
– ocenia co jest zdrowe, a co nie zdrowe;
-bawi się razem z innymi dziećmi współdziałając;
-słucha opisu słownego;
-odgaduje nazwę przedmiotu po opisie słownym;
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;
-zna zwyczaj pożegnania zimy, a powitania wiosny;
-stara się prawidłowo posługiwać się kredkami;
-rozumie, ze złe zachowanie powoduje ich konsekwencje;
-używa zwrotów grzecznościowych;
-lepi z plasteliny kulki;
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną;
-koloruje ptaka;
-powtarza rytmicznie rymowankę;
-rysuje kredkami do muzyki;
-chętnie ćwiczy;
-przelicza liczebnikami;
-klasyfikuje wg jednej cechy;
-wyciąga wnioski;
-potrafi wypowiedzieć się nt. czynników wzrostu roślin;
-wykonuje ćwiczenia oddechowe;
-słucha uważnie piosenki;
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć;
-chętnie i często spaceruje;
-zachowuje się w sposób bezpieczny;
-wymieni oznaki wiosny;
-wypowiada się logicznie pełnymi zdaniami;
-zauważa zmiany w przyrodzie wiosną i o nich mówi;
-próbuje skakać z oderwaniem nóg od podłogi;
-wie jak wygląda krokus i potrafi go rozpoznać;
-odtwarza rytm;
-nazywa poszczególne zwierzęta domowe;
-układa obrazek „psa”;
-chętnie uczestniczy w zabawie;
-rozpoznaje i nazywa figury geometryczne;
-projektuje budę dla psa;
-wspólnie z innymi bawi się na urządzeniach ogrodowych;
-buduje wieżę;
-słucha uważnie piosenki;
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć;
-przestrzega zasad podczas spaceru;
-chętnie rysuje zwierzątka;
-powtarza zgłoski w czasie zabawy naśladując głosy zwierząt;
-rozpoznaje krowę;
-zna produkty mleczne;
-wypowiada się pełnymi zdaniami;
-ma poczucie równowagi;
-buduje logiczne zdania w czasie wypowiadania się;
– przedstawia radość, smutek, złość;
-odnajduje właściwy kolor;
-ozdabia wg własnego pomysłu;
-przelicza i łączy odpowiednie elementy;
-rozpoznaje koło spośród innych figur;
-potrafi rywalizować, godzi się z przegraną ;
-rozpoznaje kolory;
-nazywa emocje;
– słucha uważnie bajki czytanej przez nauczyciela;
-słucha uważnie utworów muzyki klasycznej;
-wykonuje rytmicznie ćwiczenia;
-chętnie rysuje na temat;
-rozumie, że złe zachowanie niesie za sobą konsekwencje;
-powtarza tekst w różnorodnej intonacji i natężeniu;