• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc marzec – Grupa „Rybki”.

Czego uczymy się w marcu w grupie trzylatków?

Tydzień 1. W marcu jak w garncu.
Tydzień 2. Dbamy o zdrowie na przedwiośniu. 
Tydzień 3. Nadchodzi wiosna. 
Tydzień 4. W gospodarstwie.

Umiejętności dziecka:


-bawi się zgodnie z innymi dziećmi;

-dzieli drzewa na iglaste i liściaste;

-rozpoznaje symptomy wiosny;

-wypowiada się na forum grupy;

-słucha poleceń;

-bawi się  bezpiecznie;

-stara się prawidłowo posługiwać się kredkami;

-odkłada zabawki po zabawie;

-używa zwrotów grzecznościowych;

-czeka na swoją kolej w zabawie;

-jest sprawne manualnie;

-łączy klejem kulki z papieru z kartką tworząc drzewo;

-dobiera właściwe części garderoby  wiosennej;

-reaguje na polecenia;

-aktywnie uczestniczy w zabawie z chustą;

-powtarza rymowankę;

-zapamiętuje jej treść;

-przelicza liczebnikami;

-jest spostrzegawcze;

-słucha uważnie poleceń;

-samodzielnie próbuje się przebierać;

-szybko reaguje na polecenia;

-odkłada zabawki na miejsce;

-szanuje prawa innych w zabawie;

-odgaduje zagadki o wiośnie;

-słucha uważnie rymowanki i ją powtarza;

-improwizuje w zabawie;

-chętnie i często spaceruje;

-zauważa zmiany w otoczeniu;

-odnajduje swój kolor;

-rozumie, ze złe zachowanie niesie konsekwencje;

-przestrzega ustalonych zasad;

-aktywnie uczestniczy w zabawie;

-słucha uważnie wiersza;

-odpowiada na pytania;

-wymieni cechy charakterystyczne dla pory roku – wiosny;

-słucha treści wierszyka i dorysowuje brakujące elementy;

-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami;

-bawi się zgodnie z innymi dziećmi i dba o porządek ;

-odgaduje zagadki słowne;

-rozumie potrzebę hodowli i zjadania warzyw;

-zauważa zmiany pogodowe;

-wypowiada się nt. czynników wzrostowych roślin;

-używa słów proszę, dziękuje, przepraszam;

-używa zwrotów grzecznościowych;

-chętnie uczestniczy w zabawie;

-wie jak wygląda cebulka;

-potrafi malować farbami;

-nie przeszkadza innym podczas malowania;

-przestrzega zasad kodeksu przedszkolnego;

-reaguje na polecenia;

-poprawnie wykonuje ćwiczenia oddechowe;

-sprząta po skończonej zabawie;

-aktywnie uczestniczy w zabawie w skojarzenia;

-uważnie ogląda film;

-odpowiada na pytania;

-samodzielnie próbuje się przebierać;

-obserwuje zjawiska przyrodnicze;

-ma poczucie równowagi;

-jest sprawne ruchowo;

– rozpoznaje i nazywa  figury geometryczne;

-odgaduje dźwięki wydawane przez instrumenty;

-improwizuje ruchem utwory muzyki klasycznej;

-chętnie i często przebywa na placu zabaw;

-jest spostrzegawcze słuchowo;

-organizuje sobie czas wolny;

-bawi się zgodnie z innymi;

-nazywa części garderoby i dopasowuje je do pogody ;

-słucha z uwagą wiersza;

– ocenia co jest zdrowe, a co nie zdrowe;

-bawi się razem z innymi dziećmi współdziałając;

-słucha  opisu słownego;

-odgaduje nazwę przedmiotu po opisie słownym;

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;

-zna zwyczaj pożegnania zimy, a powitania wiosny;

-stara się prawidłowo posługiwać się kredkami;

-rozumie, ze złe zachowanie powoduje  ich konsekwencje;

-używa zwrotów grzecznościowych;

-lepi z plasteliny kulki;

-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną;

-koloruje ptaka;

-powtarza rytmicznie rymowankę;

-rysuje kredkami do muzyki;

-chętnie ćwiczy;

-przelicza liczebnikami;

-klasyfikuje wg jednej cechy;

-wyciąga wnioski;

-potrafi wypowiedzieć się nt. czynników wzrostu roślin;

-wykonuje ćwiczenia oddechowe;

-słucha uważnie piosenki;

-uczy się fragmentów piosenki na pamięć;

-chętnie i często spaceruje;

-zachowuje się w sposób bezpieczny;

-wymieni oznaki wiosny;

-wypowiada się logicznie pełnymi zdaniami;

-zauważa zmiany w przyrodzie wiosną i o nich mówi;

-próbuje skakać z oderwaniem nóg od podłogi;

-wie jak wygląda krokus i potrafi go rozpoznać;

-odtwarza rytm;

-nazywa poszczególne zwierzęta domowe;

-układa obrazek  „psa”;

-chętnie uczestniczy w zabawie;

-rozpoznaje i nazywa figury geometryczne;

-projektuje budę dla psa;

-wspólnie z innymi bawi się na urządzeniach ogrodowych;

-buduje wieżę;

-słucha uważnie piosenki;

-uczy się fragmentów piosenki na pamięć;

-przestrzega zasad podczas spaceru;

-chętnie rysuje zwierzątka;

-powtarza zgłoski w czasie zabawy naśladując głosy zwierząt;

-rozpoznaje krowę;

-zna produkty mleczne;

-wypowiada się pełnymi zdaniami;

-ma poczucie równowagi;

-buduje logiczne zdania w czasie wypowiadania się;

– przedstawia radość, smutek, złość;

-odnajduje właściwy kolor;

-ozdabia wg własnego pomysłu;

-przelicza i łączy odpowiednie elementy;

-rozpoznaje koło spośród innych figur;

-potrafi rywalizować, godzi się z przegraną ;

-rozpoznaje kolory;

-nazywa emocje;

– słucha uważnie bajki czytanej przez nauczyciela;

-słucha uważnie utworów muzyki klasycznej;

-wykonuje rytmicznie ćwiczenia;

-chętnie rysuje na temat;

-rozumie, że złe zachowanie niesie za sobą konsekwencje;

-powtarza tekst w różnorodnej intonacji i natężeniu;



 

Skip to content