• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc Październik  – Grupa „Rybki”.

Zaplanowane zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc Październik  – dla Grupy „Rybki”:

Tydzień 1: Jesień w ogrodzie.                                                                                                                  Tydzień 2: Jesień w sadzie.                                                                                                                      Tydzień 3:  Życie zwierząt w jesiennym lesie.
Tydzień 4:
Co ptaki robią jesienią.

 

Umiejętności dziecka:
-dba o porządek w miejscu zabawy;

-nazywa wskazane warzywa;

-słucha wiersza o warzywach;

-odpowiada na pytania;

-reaguje na polecenia;

-chętnie spaceruje i obserwuje;

-rozpoznaje warzywa po kształcie;

-bawi się zgodnie z innymi;

-nazywa warzywa, przelicza je, porównuje posługując się określeniami mniej, więcej;

-wykonuje prace wg instrukcji nauczyciela;

-dba o porządek w miejscu pracy;

-posługuje się pojęciami „mało”, „dużo”;

-porządkuje sale po skończonej zabawie;

-wykonuje polecenia;

-rozpoznaje  kolory; czerwony, niebieski, żółty;

-nazywa kolory spotkane podczas spaceru;

-rozpoznaje warzywa po smaku;

-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce;

-zna słowa i melodię piosenki;

-potrafi zaśpiewać fragmenty piosenki;

-dostosowuje ubiór do pogody;

-rytmizuje tekst;

-dokonuje wyboru zabawek i zabawy;

-bawi się zgodnie z innymi;

-rozwiązuje zagadki obrazkowe o warzywach;

-rozpoznaje i nazywa drzewa owocowe po wyglądzie;

-stara się precyzyjnie pokolorować sylwety warzyw;

-przestrzega zasad;

-interesuje się przyrodą oglądając ciekawe książki;

-rozpoznaje  niedźwiedzia, wiewiórkę, dzika;

-dostrzega zmiany w przyrodzie jesienią;

-aktywnie uczestniczy w zajęciu;

-rozwiązuje zagadki słowne;

-odgaduje odgłosy przyrody;

-posługuje się znanymi sobie kolorami;

-maluje sylwetę  wiewiórki;

-układa obrazek;

-nazywa części ciała lisa;

-posługuje się umiarkowanym głosem;

-jest śmiałe w demonstrowaniu czynności;

-przelicza liczebnikami głównymi;

-współdziała w czasie pracy zespołowej;

-klasyfikuje owoce wg rodzaju;

-stara się prawidłowo powtarzać zgłoski;

-aktywnie uczestniczy w zabawach;

-maszeruje rytmicznie po kole;

– rozpoznaje kolory;

-układa puzzle;

-jest spostrzegawcze;

-przestrzega ustalonych zasad;

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;

-układa w całość obrazek ze zwierzątkiem;

-potrafi wypowiedzieć się nt.  zwyczajów jesiennych zwierząt leśnych;

-słucha wiersza i wykonuje określone ruchy;

-interesuje się zwierzętami, ptakami;

-szanuje książki;

-potrafi opowiedzieć o wybranych ptakach;

-wypowiada się na forum grupy;

-koloruje sylwety znanych ptaków;

-bawi się zgodnie z kolegami i koleżankami;

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;

-lepi z plasteliny określone formy;

-opisze słowami wygląd ptaka;

-sprząta z innymi zabawki po skończonej zabawie;

-powtarza prawidłowo zgłoski;

-posługuje się określeniami wysoko, nisko;

-słucha poleceń;

-zachowuje zasady bezpieczeństwa;

-szanujemy prawa innych w czasie zabawy;

-rysuje właściwą linię łączącą;

-porusza się zgodnie z graną muzyką (marsz, bieg);

-jest aktywne w czasie zabaw rytmicznych i ruchowych;

-określa położenie w przestrzeni – gruszki;

-rozpozna i nazwie niektóre ptaki polskie;

-odgaduje proste zagadki;

-aktywnie uczestniczy w zabawach;

-układa przez siebie wymyślone wzory;

-potrafi samodzielnie zorganizować sobie zabawę;

-nazywa części garderoby jesiennej;

-zna cechy jesieni;

-mówi wiersz z pamięci;

-zauważa zmiany pory roku w otoczeniu;

-maszeruje zgodnie z rytmem;

-rysuje po śladzie;

-koloruje obrazek;

-dzieli się zabawkami;

-maszeruje zgodnie z rytmem;

-rozpoznaje instrument po wygrywanym dźwięku;

-maszeruje rytmicznie po kole;

-układa obrazek parami;

-wydziera z gazety paski;

-nazywa części drzewa;

-określa podobieństwa i różnice;

-przelicza liczebnikami głównymi;

-potrafi stemplować;

-zachowuje porządek w miejscu pracy;

-bawi się zgodnie;

-odgaduje głos kolegi, koleżanki;

-wymieni elementy jesiennego  stroju Treflika;

-wykonuje ruchy zgodnie z treścią piosenki;

-rysuje kredą;

-szanuje prace kolegów;

-prawidłowo wypowiada określone zgłoski;

-zna podstawowe kolory;

-z uwagą ogląda film;

-wypowiada się na forum grupy;

-ubiera się w zależności od pogody;

-koloruje obrazek;

-przestrzega zasad kodeksu;

-buduje logiczne zadnia;

-rozpoznaje i nazywa wybrane owoce i warzywa;

-zna zdrowotne wartości owoców i warzyw;

-nazywa poszczególne składniki kanapek;

-stara się prawidłowo  wykonać ćwiczenie;

-tworzy samodzielnie pracę plastyczną wg instrukcji;

-rzuca woreczkiem do celu;

-zna budowę jabłka;

-sprząta po skończonej zabawie;

-jest spostrzegawcze i odgaduje czego brakuje;

-potrafi narysować koło;:

-przelicza w zakresie 1-3;

-samodzielnie przebiera się w szatni w strój wyjściowy;

-wyróżnia zdrowe produkty;

-wie, które z produktów są niezdrowe;

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne;

-aktywnie uczestniczy w zabawach muzycznych;

-zauważa zmiany w przyrodzie;

-odgaduje nazwy owocu używając dotyku;

-bawi się zgodnie z przyjętymi zasadami;

-wie, ze ruch to zdrowie;

-wie, ze zabawy na powietrzu wzmacniają odporność;

-wymieni przybory higieny osobistej i odpowie do czego służą;

 

 

Skip to content