Zaplanowane zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc Październik – dla Grupy „Rybki”:
Tydzień 1: Jesień w ogrodzie. Tydzień 2: Jesień w sadzie. Tydzień 3: Życie zwierząt w jesiennym lesie.
Tydzień 4: Co ptaki robią jesienią.
Umiejętności dziecka:
-dba o porządek w miejscu zabawy;
-nazywa wskazane warzywa;
-słucha wiersza o warzywach;
-odpowiada na pytania;
-reaguje na polecenia;
-chętnie spaceruje i obserwuje;
-rozpoznaje warzywa po kształcie;
-bawi się zgodnie z innymi;
-nazywa warzywa, przelicza je, porównuje posługując się określeniami mniej, więcej;
-wykonuje prace wg instrukcji nauczyciela;
-dba o porządek w miejscu pracy;
-posługuje się pojęciami „mało”, „dużo”;
-porządkuje sale po skończonej zabawie;
-wykonuje polecenia;
-rozpoznaje kolory; czerwony, niebieski, żółty;
-nazywa kolory spotkane podczas spaceru;
-rozpoznaje warzywa po smaku;
-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce;
-zna słowa i melodię piosenki;
-potrafi zaśpiewać fragmenty piosenki;
-dostosowuje ubiór do pogody;
-rytmizuje tekst;
-dokonuje wyboru zabawek i zabawy;
-bawi się zgodnie z innymi;
-rozwiązuje zagadki obrazkowe o warzywach;
-rozpoznaje i nazywa drzewa owocowe po wyglądzie;
-stara się precyzyjnie pokolorować sylwety warzyw;
-przestrzega zasad;
-interesuje się przyrodą oglądając ciekawe książki;
-rozpoznaje niedźwiedzia, wiewiórkę, dzika;
-dostrzega zmiany w przyrodzie jesienią;
-aktywnie uczestniczy w zajęciu;
-rozwiązuje zagadki słowne;
-odgaduje odgłosy przyrody;
-posługuje się znanymi sobie kolorami;
-maluje sylwetę wiewiórki;
-układa obrazek;
-nazywa części ciała lisa;
-posługuje się umiarkowanym głosem;
-jest śmiałe w demonstrowaniu czynności;
-przelicza liczebnikami głównymi;
-współdziała w czasie pracy zespołowej;
-klasyfikuje owoce wg rodzaju;
-stara się prawidłowo powtarzać zgłoski;
-aktywnie uczestniczy w zabawach;
-maszeruje rytmicznie po kole;
– rozpoznaje kolory;
-układa puzzle;
-jest spostrzegawcze;
-przestrzega ustalonych zasad;
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;
-układa w całość obrazek ze zwierzątkiem;
-potrafi wypowiedzieć się nt. zwyczajów jesiennych zwierząt leśnych;
-słucha wiersza i wykonuje określone ruchy;
-interesuje się zwierzętami, ptakami;
-szanuje książki;
-potrafi opowiedzieć o wybranych ptakach;
-wypowiada się na forum grupy;
-koloruje sylwety znanych ptaków;
-bawi się zgodnie z kolegami i koleżankami;
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe;
-lepi z plasteliny określone formy;
-opisze słowami wygląd ptaka;
-sprząta z innymi zabawki po skończonej zabawie;
-powtarza prawidłowo zgłoski;
-posługuje się określeniami wysoko, nisko;
-słucha poleceń;
-zachowuje zasady bezpieczeństwa;
-szanujemy prawa innych w czasie zabawy;
-rysuje właściwą linię łączącą;
-porusza się zgodnie z graną muzyką (marsz, bieg);
-jest aktywne w czasie zabaw rytmicznych i ruchowych;
-określa położenie w przestrzeni – gruszki;
-rozpozna i nazwie niektóre ptaki polskie;
-odgaduje proste zagadki;
-aktywnie uczestniczy w zabawach;
-układa przez siebie wymyślone wzory;
-potrafi samodzielnie zorganizować sobie zabawę;
-nazywa części garderoby jesiennej;
-zna cechy jesieni;
-mówi wiersz z pamięci;
-zauważa zmiany pory roku w otoczeniu;
-maszeruje zgodnie z rytmem;
-rysuje po śladzie;
-koloruje obrazek;
-dzieli się zabawkami;
-maszeruje zgodnie z rytmem;
-rozpoznaje instrument po wygrywanym dźwięku;
-maszeruje rytmicznie po kole;
-układa obrazek parami;
-wydziera z gazety paski;
-nazywa części drzewa;
-określa podobieństwa i różnice;
-przelicza liczebnikami głównymi;
-potrafi stemplować;
-zachowuje porządek w miejscu pracy;
-bawi się zgodnie;
-odgaduje głos kolegi, koleżanki;
-wymieni elementy jesiennego stroju Treflika;
-wykonuje ruchy zgodnie z treścią piosenki;
-rysuje kredą;
-szanuje prace kolegów;
-prawidłowo wypowiada określone zgłoski;
-zna podstawowe kolory;
-z uwagą ogląda film;
-wypowiada się na forum grupy;
-ubiera się w zależności od pogody;
-koloruje obrazek;
-przestrzega zasad kodeksu;
-buduje logiczne zadnia;
-rozpoznaje i nazywa wybrane owoce i warzywa;
-zna zdrowotne wartości owoców i warzyw;
-nazywa poszczególne składniki kanapek;
-stara się prawidłowo wykonać ćwiczenie;
-tworzy samodzielnie pracę plastyczną wg instrukcji;
-rzuca woreczkiem do celu;
-zna budowę jabłka;
-sprząta po skończonej zabawie;
-jest spostrzegawcze i odgaduje czego brakuje;
-potrafi narysować koło;:
-przelicza w zakresie 1-3;
-samodzielnie przebiera się w szatni w strój wyjściowy;
-wyróżnia zdrowe produkty;
-wie, które z produktów są niezdrowe;
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne;
-aktywnie uczestniczy w zabawach muzycznych;
-zauważa zmiany w przyrodzie;
-odgaduje nazwy owocu używając dotyku;
-bawi się zgodnie z przyjętymi zasadami;
-wie, ze ruch to zdrowie;
-wie, ze zabawy na powietrzu wzmacniają odporność;
-wymieni przybory higieny osobistej i odpowie do czego służą;