Czego uczymy się w styczniu w grupie trzylatków?
Temat 1. Noworoczne postanowienia.
Temat 2. Każdy lubi karnawał.
Temat 3. Zwierzęta zimą.
Temat 4. Kocham babcię i dziadka.
Umiejętności dziecka:
-sprząta po skończonej zabawie;
-wykonuje ćwiczenia oddechowe;
-wypowiada się nt. doświadczeń karnawałowych;
-układa puzzle;
-określa kolor i kształt chmur ;
-uczestniczy w zabawie;
-posługuje się umiarkowanym głosem w zabawie ;
-bawi się zgodnie z rówieśnikami;
-tworzy rysunek wokół koła;
-ozdabia szablon sukni wg własnego projektu;
-potrafi rzucać jak najdalej śnieżkami ;
-koloruje wg wzoru i własnego pomysłu;
-używa zwrotów grzecznościowych;
-odkłada zabawki na miejsce;
-tańczy w parze przy muzyce;
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej;
-rozumie pojęcie „para”;
-tworzy pary;
-poprawnie posługuje się liczebnikami porządkowymi;
-rozpoznaje figury geometryczne;
-układa obrazki z mozaiki;
-szanuje wspólne i własne zabawki;
-wykonuje zadania słowno-ruchowe;
-słucha treści piosenki;
-śpiewa refren piosenki;
-koloruje wg określonego wzoru;
-jest uprzejme wobec innych;
-porządkuje, segreguje ubrania;
-wypowiada się zdaniami;
-buduje logiczne wypowiedzi;
-aktywnie uczestniczy w zabawie;
-jest samodzielne;
-postępuje zgodnie z instrukcją nauczyciela;
-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce;
-poprawnie wykonuje ćwiczenia mowy;
-rozwiązuje zagadki o zwierzętach;
-rozpoznaje zwierzęta i mówi o ich zwyczajach;
-odgaduje po wyglądzie nazwy zwierząt;
-bawi się w małych grupach;
-szanuje prawa innych w zabawie;
-z zaciekawieniem ogląda książki o zwierzętach;
-potrafi stemplować;
-samodzielnie wykonuje swoją pracę;
-aktywnie uczestniczy w zabawie;
-układa puzzle;
-odkłada zabawki na miejsce;
-odgaduje dźwięki wydawane przez zwierzęta ;
-określa położenie zwierząt;
-określa liczebność zbiorów;
-nie wykracza poza teren określony przez nauczyciela;
-samodzielnie buduje zdania;
-kończy rozpoczęte zdanie ;
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami;
-otacza pętlą zwierzęta;
-ma poczucie rytmu;
-gra na instrumentach;
-klasyfikuje przedmioty;
-precyzyjnie koloruje rysunek;
-zachowuje właściwą postawę w czasie oglądania;
-zauważa zmiany w przyrodzie zimą;
-utrwalenie wiadomości nt. zwierząt;
-rozpoznaje członków rodziny;
-wie co to znaczy być prawdomównym;
-rozumie dlaczego nie należy kłamać;
-pomaga innym;
-szanuje swoje babcie i dziadków;
-rysuje swoją babcie i dziadka;
-bawi się posługując się umiarkowanym głosem;
-jest spostrzegawcze i odnajduje śnieżynki;
-określa położenie przedmiotów względem siebie;
-jest samodzielne podczas ubierania się i rozbierania;
-szybko reaguje na polecenia nauczyciela;
-czerpie radość ze wspólnych zabaw na dworze;
-ćwiczy aktywnie;
-bawi się wg własnego wyboru;
-potrafi się wypowiedzieć nt. symptomów zimy;
-określa kształt płatków śniegowych;
-rysuje białą kredą na określony temat;
– jest zadowolone ze swoje pracy;
-posługuje się pojęciem „para”;
-poprawnie przelicza liczebnikami głównymi;
-wykonuje poprawnie zadania plastyczne;
-lepi ze śniegu kule;
-obserwuje prowadzone doświadczenie wyciągając wnioski;
-współdziała w czasie zabawy z innymi;