• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc styczeń – Grupa „Rybki”.

Czego uczymy się w styczniu w grupie trzylatków?

 Temat 1. Noworoczne postanowienia.

 Temat 2. Każdy lubi karnawał.

 Temat 3. Zwierzęta zimą.

 Temat 4. Kocham babcię i dziadka.

 

Umiejętności dziecka:

 -sprząta po skończonej zabawie;

-wykonuje ćwiczenia oddechowe;

-wypowiada się nt. doświadczeń karnawałowych;

-układa puzzle;

-określa kolor i kształt chmur ;

-uczestniczy w zabawie;

-posługuje się umiarkowanym głosem w zabawie ;

-bawi się zgodnie z rówieśnikami;

-tworzy rysunek wokół koła;

-ozdabia szablon sukni wg własnego projektu;

-potrafi rzucać jak najdalej śnieżkami ;

-koloruje wg wzoru i własnego pomysłu;

-używa zwrotów grzecznościowych;

-odkłada zabawki na miejsce;

-tańczy w parze przy muzyce;

-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej;

-rozumie pojęcie „para”;

-tworzy pary;

-poprawnie posługuje się liczebnikami porządkowymi;

-rozpoznaje figury geometryczne;

-układa obrazki z mozaiki;

-szanuje wspólne i własne zabawki;

-wykonuje zadania słowno-ruchowe;

-słucha treści piosenki;

-śpiewa refren piosenki;

-koloruje wg określonego wzoru;

-jest uprzejme wobec innych;

-porządkuje, segreguje ubrania;

-wypowiada się zdaniami;

-buduje logiczne wypowiedzi;

-aktywnie uczestniczy w zabawie;

-jest samodzielne;

-postępuje zgodnie z instrukcją nauczyciela;

-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce;

-poprawnie wykonuje ćwiczenia mowy;

-rozwiązuje zagadki o zwierzętach;

-rozpoznaje zwierzęta i mówi o ich zwyczajach;

-odgaduje po wyglądzie nazwy zwierząt;

-bawi się w małych grupach;

-szanuje prawa innych w zabawie;

-z zaciekawieniem ogląda książki o zwierzętach;

-potrafi stemplować;

-samodzielnie wykonuje swoją pracę;

-aktywnie uczestniczy w zabawie;

-układa puzzle;

-odkłada zabawki na miejsce;

-odgaduje dźwięki wydawane przez zwierzęta ;

-określa położenie zwierząt;

-określa liczebność zbiorów;

-nie wykracza poza teren określony przez nauczyciela;

-samodzielnie buduje zdania;

-kończy rozpoczęte zdanie ;

-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami;

-otacza pętlą zwierzęta;

-ma poczucie rytmu;

-gra na instrumentach;

-klasyfikuje przedmioty;

-precyzyjnie koloruje rysunek;

-zachowuje właściwą postawę w czasie oglądania;

-zauważa zmiany w przyrodzie zimą;

-utrwalenie wiadomości nt. zwierząt;

-rozpoznaje członków rodziny;

-wie co to znaczy być prawdomównym;

-rozumie dlaczego nie należy kłamać;

-pomaga innym;

-szanuje swoje babcie i dziadków;

-rysuje swoją babcie i dziadka;

-bawi się posługując się umiarkowanym głosem;

-jest spostrzegawcze i odnajduje śnieżynki;

-określa położenie przedmiotów względem siebie;

-jest samodzielne podczas ubierania się i rozbierania;

-szybko reaguje na polecenia nauczyciela;

-czerpie radość ze wspólnych zabaw na dworze;

-ćwiczy aktywnie;

-bawi się wg własnego wyboru;

-potrafi się wypowiedzieć nt. symptomów zimy;

-określa kształt płatków śniegowych;

-rysuje białą kredą na określony temat;

– jest zadowolone ze swoje pracy;

-posługuje się pojęciem „para”;

-poprawnie przelicza liczebnikami głównymi;

-wykonuje poprawnie zadania plastyczne;

-lepi ze śniegu kule;

-obserwuje prowadzone doświadczenie wyciągając wnioski;

-współdziała w czasie zabawy z innymi;

 

Skip to content