• A
  • A+
  • A++

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w miesiącu WRZESIEŃ  – GRUPA „RYBKI”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w miesiącu WRZESIEŃ    3-LATKI  GRUPA „ RYBKI”

Bloki tematyczne:  

 I. JESTEM W PRZEDSZKOLU

  1. POZNAJEMY SIĘ
  2. W CO SIĘ BAWIĆ
  3. PRZEDSZKOLNE ZABAWY
  4. POZNAJEMY PRZEDSZKOLE

Ogólne cele wychowawczo dydaktyczne

poznanie kącików zabaw znajdujących się w sali,

– wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu zabawy,

– zachęcanie do współdziałania podczas prac porządkowych w sali.

– doskonalenie sprawności manualnej,

–  wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy

-zapoznanie z przedszkolem, wdrażanie do przestrzegania zasad w przedszkolu oraz

rytmu dnia,

– rozwijanie spostrzegawczości

– utrwalenie zasad korzystania z zabawek,

– uświadomienie dzieciom potrzeby przepraszania za złe zachowanie,

II. JESTEM GRZECZNYM PRZEDSZKOLAKIEM

  1. ZGODNA ZABAWA
  2. PRZEDSZKOLNA GROMADA
  3. KAŻDY MA PARĘ
  4. RAZEM ŚPIEWAMY
  5. ZNAMY ZASADY ZACHOWANIA

 Ogólne cele wychowawczo dydaktyczne

-doskonalenie umiejętności dobierania przedmiotów do pary,

– wdrażanie do stosowania określenia para,

– zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w zajęciach.

-zachęcenie do zgodnej zabawy

– zapoznanie ze słowami i melodią piosenki,

-rozwijanie poczucie rytmu,

– umuzykalnianie dzieci

– zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu,

– wdrażanie do wypowiadania się na forum grupy,

– wdrażanie do przestrzegania ustalonych norm i zasad.

III. BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA

  1. RUCH DROGOWY
  2. POJAZDY DROGOWE
  3. SAMOCHODY I MOTOCYKLE
  4. W PRZEDSZKOLU JEST WESOŁO
  5. BEZPIECZNA ULICA

Ogólne cele wychowawczo dydaktyczne

zapoznanie z zasadami przechodzenia przez jezdnię,

– wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa,

– zwrócenie uwagi na różne oznaczenia przejść dla pieszych

– doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej,

– doskonalenie sprawności manualnej,

– wdrażanie do dokładnego wykonywania pracy

– rozwijanie funkcji percepcyjno – motorycznych,

– rozwijanie wyobraźni muzycznej,

– doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej

– zapoznanie z treścią opowiadania,

– wdrażanie do uważnego słuchania,

IV. JESIEŃ W PARKU I W LESIE

  1. SPACER PO LESIE
  2. CO ROŚNIE W LESIE
  3. LECĄ LIŚCIE Z DRZEWA
  4. JESIENNY CZAS
  5. IDZIE JESIEŃ

Ogólne cele wychowawczo dydaktyczne

zapoznanie z wyglądem jesiennego lasu,

– kształtowanie postaw proekologicznych,

– uwrażliwianie dzieci na piękno jesiennej przyrody

– doskonalenie umiejętności formowania kuli,

– nauka wykorzystywania w pracy podkładki,

– wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy

– ćwiczenia w porównywaniu wielkości,

– utrwalenie nazw drzew,

–  zachęcanie do aktywnego udziału w zajęciach

– rozwijanie wyobraźni muzycznej,

– doskonalenie poczucia rytmu,

– ćwiczenia w odróżnianiu zmiany tempa: wolno – szybko.

– zapoznanie ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie jesienią,

– rozwijanie pamięci i wyobraźni,

– dostrzeganie piękna utworu.

 

 

 

 

 

Skip to content