Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w miesiącu WRZESIEŃ 3-LATKI GRUPA „ RYBKI”
Bloki tematyczne:
I. JESTEM W PRZEDSZKOLU
- POZNAJEMY SIĘ
- W CO SIĘ BAWIĆ
- PRZEDSZKOLNE ZABAWY
- POZNAJEMY PRZEDSZKOLE
Ogólne cele wychowawczo– dydaktyczne
–poznanie kącików zabaw znajdujących się w sali,
– wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu zabawy,
– zachęcanie do współdziałania podczas prac porządkowych w sali.
– doskonalenie sprawności manualnej,
– wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy
-zapoznanie z przedszkolem, wdrażanie do przestrzegania zasad w przedszkolu oraz
rytmu dnia,
– rozwijanie spostrzegawczości
– utrwalenie zasad korzystania z zabawek,
– uświadomienie dzieciom potrzeby przepraszania za złe zachowanie,
II. JESTEM GRZECZNYM PRZEDSZKOLAKIEM
- ZGODNA ZABAWA
- PRZEDSZKOLNA GROMADA
- KAŻDY MA PARĘ
- RAZEM ŚPIEWAMY
- ZNAMY ZASADY ZACHOWANIA
Ogólne cele wychowawczo– dydaktyczne
-doskonalenie umiejętności dobierania przedmiotów do pary,
– wdrażanie do stosowania określenia para,
– zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w zajęciach.
-zachęcenie do zgodnej zabawy
– zapoznanie ze słowami i melodią piosenki,
-rozwijanie poczucie rytmu,
– umuzykalnianie dzieci
– zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu,
– wdrażanie do wypowiadania się na forum grupy,
– wdrażanie do przestrzegania ustalonych norm i zasad.
III. BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA
- RUCH DROGOWY
- POJAZDY DROGOWE
- SAMOCHODY I MOTOCYKLE
- W PRZEDSZKOLU JEST WESOŁO
- BEZPIECZNA ULICA
Ogólne cele wychowawczo– dydaktyczne
– zapoznanie z zasadami przechodzenia przez jezdnię,
– wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa,
– zwrócenie uwagi na różne oznaczenia przejść dla pieszych
– doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej,
– doskonalenie sprawności manualnej,
– wdrażanie do dokładnego wykonywania pracy
– rozwijanie funkcji percepcyjno – motorycznych,
– rozwijanie wyobraźni muzycznej,
– doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej
– zapoznanie z treścią opowiadania,
– wdrażanie do uważnego słuchania,
IV. JESIEŃ W PARKU I W LESIE
- SPACER PO LESIE
- CO ROŚNIE W LESIE
- LECĄ LIŚCIE Z DRZEWA
- JESIENNY CZAS
- IDZIE JESIEŃ
Ogólne cele wychowawczo– dydaktyczne
– zapoznanie z wyglądem jesiennego lasu,
– kształtowanie postaw proekologicznych,
– uwrażliwianie dzieci na piękno jesiennej przyrody
– doskonalenie umiejętności formowania kuli,
– nauka wykorzystywania w pracy podkładki,
– wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy
– ćwiczenia w porównywaniu wielkości,
– utrwalenie nazw drzew,
– zachęcanie do aktywnego udziału w zajęciach
– rozwijanie wyobraźni muzycznej,
– doskonalenie poczucia rytmu,
– ćwiczenia w odróżnianiu zmiany tempa: wolno – szybko.
– zapoznanie ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie jesienią,
– rozwijanie pamięci i wyobraźni,
– dostrzeganie piękna utworu.