• A
  • A+
  • A++

Zamierzenie dydaktyczno-wychowawcze GRUDZIEŃ

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE W GRUDNIU

Temat tygodnia I: Na poczcie

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Stwarzanie warunków miłej i życzliwej atmosfery w grupie, poprzez zabawy integracyjne.
  • Wzbogacanie słownika dzieci o pojęcia związane z adresowaniem koperty.
  • Doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat.
  • Poznawanie zawodu listonosza i jego atrybutów.
  • Poznawanie własnego adresu i konieczności jego znajomości.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów oraz przeliczania elementów w zbiorach.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się wyrażeniami: o 1 więcej, o 1 mniej.
  • Rozwijanie orientacji w przestrzeni.
  • Rozwijanie sprawności manualnej oraz kształtowanie umiejętności twórczych.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej podczas zajęć gimnastycznych.

Temat tygodnia II: Pomagamy zwierzętom

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Nabywanie umiejętności prowadzenia rozmowy i słuchania innych.
  • Kształtowanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków.
  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego i udzielania odpowiedzi na zadawane przez nauczyciela pytania.
  • Doskonalenie umiejętności opisywania wyglądu zwierząt.
  • Poznawanie potrzeby dokarmiania ptaków w okresie zimy.
  • Rozwijanie uczuć opiekuńczych w stosunku do ptaków.
  • Rozwijanie umiejętności swobodnego operowania farbą i pędzlem.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami.
  • Utrwalenie wizerunku i nazw zwierząt mieszkających w lesie.
  • Poznawanie sposobów pomocy zwierzętom.

Temat tygodnia III: Choinkowe ozdoby

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Rozwijanie słownika czynnego dzieci poprzez opisywanie wyglądu choinki.
  • Doskonalenie umiejętności porównywania wielkości, posługiwanie się pojęciami: duży, mniejszy, najmniejszy.
  • Poznawanie nowych melodii i słów świątecznych piosenek.
  • Doskonalenie umiejętności pracy w mniejszych zespołach i poprawnej komunikacji.
  • Doskonalenie umiejętności matematycznych- ustalanie wyniku dodawania i odejmowania.
  • Doskonalenie umiejętności odczytywania rytmów ruchowych.
  • Wytwarzanie świątecznego nastroju podczas dekorowania choinki grupowej.
  • Wdrażanie do samodzielnego podejmowania decyzji, kształtowanie poczucia estetyki i piękna.

Temat tygodnia IV: Spotkanie przy wigilijnym stole

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Poznawanie znaczenia świąt Bożego Narodzenia i kultywowanie tradycji świątecznych.
  • Poznawanie zwyczaju pozostawiania wolnego nakrycia dla niespodziewanego gościa.
  • Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat.
  • Poznawanie sposobu stawiania zastawy na stole.
  • Wdrażanie określeń: z jednej strony, z drugiej strony, pomiędzy.
  • Rozwijanie pomysłowości i inwencji twórczej- dekorowanie pierników.
  • Rozpoznawanie śladów pozostawionych na śniegu (ptaki, zwierzęta, osoba dorosła, opona).
  • Doskonalenie spostrzegawczości, uwagi i logicznego myślenia.
  • Budowanie świątecznego nastroju- słuchanie kolęd i pastorałek.
  • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych i sprawnego ubierania się, przypomnienie kolejności zakładania ubrań zimowych.
Skip to content